HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nätstörningar i butik ex hifiklubben
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2007/04/06 :  23:12:45  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Hej på er.
Jag var in i en hifiklubben butik och lyssnade på en anläggning som kostade mycket mer än min med det lät kattskit.
Vad har butikerna för nätfiltreringar ???? förmodlingen var det det som spökade hur kan de ha det så när det skall dema produkter av alla dess slag och försöka sälja något??
Jag tror inte hifiklubbens butiker tar nätstörningat på allvar, har fler upplevt detta eller är det bara jag som vet hur illa det kan bli med orenad stret??

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/04/06 :  23:38:58  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Tror det är andra problem.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

vemsom
Member

6618 Posts

Posted - 2007/04/06 :  23:57:20  Show Profile  Visit vemsom's Homepage Send vemsom a Private Message
U1 hade en rolig (sorglig) historia ang. just detta.
Först felvänd fas på högtalarna (killen i affären legitimerade detta med "Det är väldigt få som hör skillnad).
Sedan sned ljudbild (ägaren lyssnar och hör inget först, sedan upptäcks att balansen är dragen ett tiotal dB åt ena sidan)
När Johan (U1) sedan skall gå därifrån undrar de givetvis vad denna guru tycker om ljudet varpå Johan i väldigt korta drag säger "Svampig bas" varpå personalen säger "Jo vi skall mura upp bakväggen så vi får lite bättre "studs" i basen....

Så nä.. jag tror det kan finnas olika orsaker..
Nu absolut inte sagt att viss personal på hifiklubben också är mycket intresserade av det de håller på med.

// fd. Klubbmästare och grundare av eoJeud // fredrik@vemsom.se / www.vemsom.se - - - DIY or DIE! - - -
// Min "läggning"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000