HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Cambridge 640A v2 + Dynaudio 52SE
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pergra
Starting Member

23 Posts

Posted - 2007/04/06 :  11:51:07  Show Profile Send pergra a Private Message
Sedan November förra året saknar mina Dynaudio 52SE stativare spelkamrater. Har i dagarna tänkt inhandla den första av dessa, en förstärkare. Just nu står det mellan Cambridge Azur 640A v2, NAD 325BEE.

Ett säkert kort vore annars att inköpa samma förstärkare som jag hade innan, dvs Audio Analogue Puccini SE mk2 som jag vet låter väldigt bra ihop med dem. Samtidigt är jag dock sugen på att prova Cambridgen eftersom den får så extremt bra recensioner och är strömstarkare än Puccinin vilket torde va bra för högtalarna eftersom de är relativt trögdrivna. Ett pris för en ny förstärkare på 3500 går inte av för hackor heller.

Min huvudfråga är helt enkelt vilka erfarenheter som finns på forumet av att kombinera Cambridge/NAD med Dynaudio? Känn er även fria att ge förslag på övriga investeringsförslag.

PS. JA! Jag är även tänkt att själv ta med min 52:or till butik och lyssna och jämföra Är dock lite ivrig att höra om fler har erfarenheter av denna kombination

Edited by - pergra on 2007/04/06 11:52:46

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/04/06 :  13:00:08  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Pris och recensioner på Cambridgen ger ju tämligen mersmak. Jag hade, som du, definitivt haft den i tankarna.
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2007/04/06 :  13:10:10  Show Profile Send OcA a Private Message
Cambridgen är det en väldig sprutt på! Riktigt rolig stärkare som sätter bra fart på musiken. Kanske lite åt det ljusa hållet, men Dynaudio är ju rätt varma av sig och det kanske inte skadar med liten uppstramning. NAD'en är nog lite lugnare i ljudet, inte lika "in your face" om man säger så... Men för 3500 kan du nog hitta rätt mycket begat också om man letar lite.

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000