HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 RS och dess plastpåsar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/04/02 :  16:50:00  Show Profile Send Lovan a Private Message

Fick en leverans från RS components idag. Det var inte lite plaspåsar man fick. Varenda plastkonding låg i en egen påse.





En del var buntade ihop i en zip-it-bag och sen tillråga på allt så var det såhär på dom:


Stör sig inte företagen på att behöva slita upp hundratals plastpåsar?

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/04/02 :  17:49:36  Show Profile Send Nitram a Private Message
Skulle tippa på att de exporteras till USA, och därmed måste styckvis ursprungsmärkas... helt galet miljömässigt :(

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/04/02 :  17:59:48  Show Profile Send f95toli a Private Message
Vi har RS som huduvleverantör av elektronik så jag beställer från dem flera gånger per månad. Här i England använder de dock inte plastpåsar utan vita papperspåsar, kanske en smula mer miljövänligt men inte mycket.
Det blir en väldig massa förpackningsmaterial (kartong-jiffypåse->papperspåse-> plastpåse) som vi använder helt i onödan.
Dessutom så skickar alltid RS delleverenser och ibland från flera ställen, det är därför inte alls ovanligt att man får ett paket innehållande EN kondensator. En kollega fick en gång en kartong innehållande ett enda ytmonterat motstånd (han hade beställt 10 men de hade bara nio på lager, den tionde delleverarades således några dagar senare=.

Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/04/02 :  18:02:14  Show Profile Send Lovan a Private Message
Det här kom ju från svenska filialen så det borde ju inte vara tänkt för usa.
Jag tänkte mest på vilket arbete det blir för företagen att sitta och slita upp alla dom här påsarna och sortera. Tänk om man beställer ett par hundra... Då kanske man får större mängder i varje påse förvisso.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/04/02 :  18:03:52  Show Profile Send Lovan a Private Message
f90toli: Få ett paket med ett ytmonterat motstånd. Jag ser det framför mig
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000