HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Äntligen ut och cykla
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/04/01 :  15:34:58  Show Profile Send huzze a Private Message
Livet leker, har precis införskaffat cykel.

http://www.konaworld.com/bikes/2k7/DRDEW/index.html

Imorgon ska jag få ont i arslet.

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2007/04/01 15:36:32

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/04/01 :  16:05:23  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Som cykel-novis så kan jag bara notera att den är snygg och verkar ha bra bromsar iaf.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/04/01 :  16:45:08  Show Profile Send ILLY a Private Message
Den såg trevlig ut.

För en vecka sedan tog jag mig i kragen och fattade ett viktigt beslut. Sedan dess har bilen knappt rörts och istället har jag cyklat till jobbet. Ont i arslet och träningsvärk har jag fått, samt konstaterat att konditionen är löjligt dålig efter en vinters stillasittande. Fast det oroar mig inte det minsta, för jag vet att det snart kommer gå över och att jag kommer må bättre av det.

Vad som däremot skrämmer mig en aning är sannolikheten att jag kommer begå våldsbrott mot något pucko som envisas med att ställa sig mitt i cykelbanan och dricka sitt frukostkaffe. Mitt morgonhumör är sällan strålande, särskilt inte om någon står i vägen när jag är stressad och har en tid att passa.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Figge
200.000-klubben

2175 Posts

Posted - 2007/04/01 :  16:51:33  Show Profile Send Figge a Private Message
Trevligt med flera som insett nyttan med att cykla.

Har klämt 8 mil idag i bra tempo i vårsolen med en fikapaus.

Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable.
Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12.
Lyssna på bra musik med god mat
Cykling och randoné på skidor.

Go to Top of Page

nelsson
Member

174 Posts

Posted - 2007/04/01 :  19:12:48  Show Profile Send nelsson a Private Message
Gratulerar till en fin cykel, jag har själv kört mer än ett år med dess lillebror dew deluxe -man rullar lätt om det mesta som rör sig i stan. Jag hängde just på sommardäcken igen och det är lika härligt varje år att höra tystnaden. Tyvärr är fälgarna nästan omöjliga att få av däcken från (och på igen för den delen), att fixa en punka vid vägkanten är inte att tänka på -punkteringssäkra däck och bra fälgband rekommenderas.

/johannes

Hifi, kaffe & arkitektur
nelssons stereo
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2007/04/01 :  19:37:09  Show Profile Send huzze a Private Message
Tackar!

Nä fixa & sånt får verkstaden göra. Jag ska bara trampa. Valde mellan denna och en Nishiki, men den här har inte race-däck utan kan gå på grusväg också. Sen ville jag absolut ha skivbromsar och stora drev fram, så jag kan lägga in högsta växeln.

Får se hur blåslagen jag blir, det är premiär med cykelskor som fästs i pedalerna... hua, hua, läskigt, läskigt
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/04/01 :  19:55:09  Show Profile Send brewitz a Private Message
Härligt att se. Jag skaffade mig en schysst hoj för ett par månader sedan och tog mig förbi 100mil idag. En lagom loj tiomilatur i vårsolen är inte helt fel.

Fratello, sid 4, http://www.condorcycles.com/pdfs/Audax_07.pdf

ILLY har dock rätt i att puckon stör friden. När jag hojar till jobbet har jag oftast en puls på 180 och ett liknande blodtryck när jag kommer fram och det är bara 3km....
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2007/04/01 :  20:36:05  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
En lagom loj tiomilatur
quote:
oftast en puls på 180 och ett liknande blodtryck
Lojt med 180 i puls Det finns bara en hastighet, så fort som möjligt...
Go to Top of Page

Jazz
Member

930 Posts

Posted - 2007/04/01 :  21:01:39  Show Profile Send Jazz a Private Message
"Får se hur blåslagen jag blir, det är premiär med cykelskor som fästs i pedalerna... hua, hua, läskigt, läskigt"

Frugan lånade mina skor och pedaler för första gången förra sommaren.
Det gick jätte bra tills hon kom hem på gården och tog ur höger fot men lutade sig till vänster kunde inte låta bli att va lite skade glad då

Följ
https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/04/01 :  21:16:50  Show Profile Send brewitz a Private Message
quote:
Det finns bara en hastighet, så fort som möjligt...

Det är rätt. Norr om London finns mängder av backar med > 10% lutning, hur enkelt som helst att komma upp i över 70 knyck. Ruskigt kul men kanske farligt, vad vet jag?
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/04/02 :  08:26:57  Show Profile Send ILLY a Private Message
Har ingen aning om hur mycket det lutar, men man får upp rätt skaplig fart när man cyklar från fastlandet till Hisingen, via Göta Älvbron. Och i omvänd ordning så gäller principen omvänt - man får upp rätt skapligt flås när man cyklar från Hisingen till fastlandet, via Göta Älvbron. Har tidigare aldrig tänkt på att det är så stor skillnad i lutning och längd, mellan Hisingsidan och fastlandsidan av bron.

Militant cyklist.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/02 :  09:04:13  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Vad som däremot skrämmer mig en aning är sannolikheten att jag kommer begå våldsbrott mot något pucko som envisas med att ställa sig mitt i cykelbanan och dricka sitt frukostkaffe.

Köp en kinesisk ringklocka Det gjorde jag! Den HÖRS

Ännu bättre är bilar som har "blinkers" som tillval
Men jag är cykelhämnaren...bankar gärna bilar i taket

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6796 Posts

Posted - 2007/04/02 :  09:34:22  Show Profile Send Bubbel a Private Message
quote:

Då är jag inte ensam .

Välkommen in i kona familjen helt underbara cyklar, även om jag cyklar till jobbet så känner man att man borde utt på ett par längre rundor i veckan. Jag får helt enkelt ta och damma av min mtb efter vinterdvalan.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

huzze

10180 Posts

Posted - 2007/04/02 :  16:12:17  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Ruskigt kul men kanske farligt, vad vet jag?
Alltid hjälm, men annars går det att köpa kevlarställ och handskar, köra hela Downhill-kitet.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/04/02 :  16:25:42  Show Profile Send brewitz a Private Message
Inget kevlarställ på en racer, vad skulle de engelska cykelpuritanerna säga? "Young man, it's not in my place to yadiyadiyadiyadi"

Nu har solen lst mig i ögonen länge nog, det blir en runda i parken omdelbarabums.
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/04/02 :  16:31:25  Show Profile Send ztenlund a Private Message
Man kanske borde gräva fram sin CyclePro Zyclone som stått i Shurgardförråd de senaste två-tre åren. Hmm... Behöver nog bara en skruv till ena barendsen om jag minns rätt, den gick åt pipan när jag tänkte att nu ska den banne mig sitta och tog fram spärrskaftet. Felet med cykel är dock att man inte vågar ställa dem någonstans om dem är värda mer än 2:50 om man vill behålla dem. Försvinner inte hela cykeln så är det någon idiot som snor sadeln eller framhjulet.

Apropå broar så kan jag rekommendera Västerbron, den är riktigt seg och mjölksyrealstrande.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/04/02 :  16:41:02  Show Profile Send Lovan a Private Message
quote:

Farligt sånt där. Skulle jag sitta i TransAmen och någon bankar på taket så blir den personen mörbultad. Fast å andra sidan åker man ju sällan i sån trafik med sin pärla heller...
Sen om jag hade suttit i en volvo eller dylikt hade jag mest funderat över vad det är för knäppgökar ute i trafiken

Kan vara något att ha i åtanke...
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/04/02 :  20:22:57  Show Profile Send ILLY a Private Message
Apropå cyklar. Någon som vet hur högt ringtryck man vågar ha i däcken? Däcken är knappast något märkvärdigt, det är de som satt på när jag köpte cykeln för ett par år sen. Cykeln är en cyclepro trail med 26" hjul. M a o en helt vanlig svensson-"mountainbike".

Militant cyklist.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/04/02 :  20:29:45  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Ja det är snart dags att ta tag i cycklandet!

Liiite varmare i luften bara så!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/04/02 :  20:48:43  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Farligt sånt där. Skulle jag sitta i TransAmen och någon bankar på taket så blir den personen mörbultad.

Man bankar ju bara på bilar som försöker äta upp en
Sedan är "bankandet" i biltaket oerhört effektivt. Det rör sig egentligen om att smaska i med handflatan, låter minst hundrafallt värre inuti bilen

Bucklor blir det bara vid grova föreséelser, förskonad från sådana hitintills tack och lov

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2007/04/03 :  08:38:12  Show Profile Send brewitz a Private Message
ILLY: Rekommenderat ringtryck står ofta på däcksidan.

Jag sällar mig helt klart till takdunkarna. Det är svårt att inte göra något när man precis undgått en rejäl smäll pga någon bilist som prompt måste byta fil/snedsegla precis bredvid mig. En sak jag upptäckt efter ett antal år i Londontrafiken är att en bilists körskicklighet verkar stå i omvänd proportion till antalet hästkrafter de förfogar över. Det ska varvas som tusan bakom cyklister vid rödljus, en omkörning kan inte ske med mer än 20 centimeters marginal och givetvis har de all rätt i världen att bromsa i absolut sista sekunden och stanna en millimeter bakom. Hur kan det komma sig? Ser jag en Opel Astra närma sig oroar jag mig inte mycket, kommer det en muskelbil är det bara att bereda sina "stiff little fingers" på aktion.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/04/03 :  13:38:42  Show Profile Send hal a Private Message
Man kanske skulle damma av sin moongoose nu

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/04/03 :  17:07:49  Show Profile Send ILLY a Private Message
Ja, tänkte ju att det skulle göra det, men jag hitta inget. Jaja, tryckte i 2 kg bak och 1,5 fram, det verkar funka som en lagom kompromiss mellan rullförmåga och stötdämpning. Eventuellt skaffa silikonfyllt sadelöverdrag samt dämpad sadelstolpe och trycka i ytterligare ett halvt kg. Verkar som de tål lite till innan det smäller.

Nu ska jag åka och köpa ny barnstol till cykeln, för den gamla har hon vuxit ur. Sen jag kan skära ner ännu mer på mitt bilbruk!

(Om nån vill köpa den gamla för en billig peng, så droppa ett PM. Det är en svart Rex med mjuk dyna och fäste för sadelstolpen. Lätt avtagbar via snabbkoppling. Max 15 kg (tror jag?), lagom för barn på 1-2 år. Köpte den ny förra våren och har använt den max 15 ggr. Finns i Gbg)

Militant cyklist.
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/04/03 :  17:11:26  Show Profile Send svejk a Private Message
Har vart ute på min LILA tandem och rullat lite med en madam vid styret,säkert vårtecken.

pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Klingan
Nerikes Audiofiler

890 Posts

Posted - 2007/07/14 :  20:21:36  Show Profile Send Klingan a Private Message

Har äntligen införskaffat en mtb och är ute så mycket det går

Ett bra och kul komplement till all löpning.
Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2007/07/15 :  00:33:57  Show Profile Send Roq a Private Message
Klingan: Rätt bra träning för överkroppen (nerför) och bra benträning uppför. Kul är det i alla fall. Har kört hårt i skogen idag.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000