HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 gratis skiva till bästa förklaring
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/03/30 :  19:43:28  Show Profile Send garmen a Private Message
en st väldigt felköpt skiva. säger inte mer än så. eller...det var länge sedan jag blev så besviken :/ men kan man inte läsa så får man skylla sig själv.

ge någon bra förklaring på varför just du skall ha skivan denna så otroligt felköpta skiva så kommer den på posten i nästa vecka

skivan kommer packas på söndag så ni har tills dess på er.

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18


http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2007/03/30 20:18:45

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2007/03/30 :  20:28:52  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Jag måste få den, jag samlar till cd spealare och flickan vill resa... Hur skall jag få råd med skivor?
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2007/03/30 :  20:32:01  Show Profile Send mace a Private Message
För att jag är så j*kla fel själv Två fel blir väl ett rätt

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2007/03/30 :  20:58:53  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Jag tycker det är deras bästa studioalbum!
Lajven är ju grymt bra också, men om man bara räknar studioalbumen alltså.
De flesta tycker ju att plattorna med originalsångaren var bäst, och att gruppen bara gått ner sig sen dess, men jag har lite udda smak och älskar det de gjorde under just den här perioden.
Kan inte påstå att jag hade mycket till övers för den tidigare basisten heller, och av de nyare alstren håller du väl med mig om att det här är ett av de starkare?

Keep the faith
/Ronnie

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

StefanL
Member

1020 Posts

Posted - 2007/03/30 :  21:04:48  Show Profile Send StefanL a Private Message
För jag vet inte vilken skiva det är då det inte står någonstans och då kan jag inte bli besviken för jag har inga förhoppningar.


Medlem i eoJeud, HiFi-Skånes stolthet
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/30 :  22:11:28  Show Profile Send Stickan a Private Message
Mina nya glasögon kommer jag aldrig att vänja mig vid. Så om får jag skivan kommer jag aldrig att kunna se hur omslaget ser ut eller läsa vad bandet/artisten heter, och därför heller aldrig bli besviken på musiken då jag inte vet vem det är som lirar.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Marc
Member

759 Posts

Posted - 2007/03/30 :  22:52:30  Show Profile Send Marc a Private Message
Jag skulle faktiskt behöva en ny skiva eftersom fästet till ena benet sprack häromdagen.

Så istället för att köpa ett nytt bord skulle jag ju kunna pröva att skruva dit din nya skiva. Färg och utseende spelar mig faktiskt ingen roll eftersom jag oftast använder duk.

Tranquil PC T2e -> HagUSB -> i2Digital X-60 -> Audio Aero Prima DAC 24/192 -> Acoustic Zen Absolute -> Berning ZH270 / Gryphon Callisto 2100 -> Acoustic Zen Satori -> Focal-JMlab Micro Utopia Be
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2007/03/30 :  23:06:12  Show Profile Send hal a Private Message
Jag tycker jag skall ha skivan , för att jag har ett så öppet sinne.
Bara tanken på att lyssna på en hip-hop-version av Deep Purples Made in Japan med två mongoliska strupsångare och Powel Ramel på dragspel får mig att dregla. Jag bara måste ha den skivan. Att den är inspelad live mitt bland radiobilarna på Liseberg är ju bara det en kulturgärning av stora mått. Just detta att utnyttja det offentliga rummet för en så unik inspelning, är ju rent sensationellt.

12 mikrofoner i 12 radiobilar i full fart ger ju också en virvlande ljudbild som associerar till impressionismens stora mästerverk.

Så visst måste jag ha skivan. Bara ljudet av ett fransk musettedragspel som krossas av en radiobil ger ju en audiofil glädjetårar.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

JWO
fd. OhmBoy

1713 Posts

Posted - 2007/03/30 :  23:15:35  Show Profile  Visit JWO's Homepage Send JWO a Private Message
Jag kan dansa snurra och göra vad du vill.

Häng skivan i ett snöre famför OhmBoy och det är som en morot i ett snöre framför en vegan-hungrig kanin.

Jättespännande!

Det finns en genväg till det perfekta ljudet: Intelligent Sounds iS8pro mk2+!

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=77254

Edited by - JWO on 2007/03/30 23:16:36
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2007/03/30 :  23:47:20  Show Profile Send svanbo a Private Message
Måste bara få ge en stor eloge till fantasin här på hifi-forum - imponerande!!
Go to Top of Page

Vee-Eight
Member

1015 Posts

Posted - 2007/03/31 :  01:15:21  Show Profile Send Vee-Eight a Private Message
Jag uppfann keson.

Ro hit skivjäkeln!

- Carlsson Illuminati -
"Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet
Admin www.Faktiskt.se
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/03/31 :  01:31:22  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Jag vill inte ha skivan...jag har fobi för ny musik.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2007/03/31 :  01:36:02  Show Profile Send edison a Private Message
Har tröttnat på att "ge bort" mina skivor jag demar med på jobbet, en av titlarna jag haft vänligheten att låta kunderna njuta av har jag 'köpt om' 2 ggr och även denna tredje är borta.Tydligen en bra platta eftersom ingen lämnat tillbaka den
Förhoppningsvis har mina kära lönebetalare (kunderna är ju exakt just det) uppskattat denna "bonus" till sina köpta demoex av microstereos, som liksom av en händelse råkat innehålla just den skiva dom fått lyssna på vid demon...

Ja har ju varit så &%¤%&?&* "dumsnäll" ("svinglömsk" är nog ett bättre ord, "ålderssenil" känns ännu aningen för grovt) så jag behöver få lite peppning; vad vore roligare än att själv få en okänd platta av en okänd välgörare???





SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2007/03/31 01:42:54
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2007/03/31 :  03:01:48  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Jag skickar den vidare ifall jag tycker också att det suger

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

Dr Moureau
nu mera Dr...

316 Posts

Posted - 2007/03/31 :  06:12:57  Show Profile Send Dr Moureau a Private Message
Jag vet inte vilken artist/grupp det är, men lovar att jag kommer att lyssna oavsett vilken typ av musik det är för att sedan skriva min ärliga uppfattning här på forumet.

"A friend will help you move. A really good friend will help you move a body."
-Anonymous
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/31 :  09:41:26  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Det ringer i mobilen. Jag svarar som jag alltid brukar men möts av ett kvinnligt desperat rop. "Daaan, bilen rusar, alla lampor lyser, hastighetsmätaren föll till botten, vad ska jag gööööra??" ....Jodå, frun kom hem men med en helt nyskuren generator! Jag tänkte att det är lika bra att köra direkt till verkstaden, den håller säkert 1km till där lokale, gamle klassiska gubben med bilverkstad i sitt annex. Motorn ömsom rusade ömsom nära nog stannade men jag rullade mot räddningen. Väl framme upptäcker jag att vänster bakdäck har alldeles för lite luft. Jag böjer mig ner och hör hur det pyser....kanon! OK, jag börjar med att gå mot dörren och möts av en skylt - "kommer strax". Jag tittar på klockan, 10.48. Kupar händerna mot glaset, det lyser och radion är igång men ingen gubbe. Jag väntar i 7 minuter och ingen kommer.
OK, jag går upp till elkedjan och hör ifall offerten är färdig till vår ytterbelysning i trädgården som vi beställt. En promenad på fem minuter, väl framme frågar jag damen bakom disken ifall Görgen är inne, "tyvärr, han är ute och levererar ett kylskåp". Jag promenerar neråt igen och tittar på klockan, en inredningsarkitekt i Marbella väntar på en panoramabild som jag håller på att redigera. Jag har bestämt lunchmöte på SVT i Malmö, precis innan frun ringde fick jag samtal från mina föräldrar som var i London, "kan du hämta oss i eftermiddag? - vi är nog vid svågertorp vid 15 tiden..." Ååå vad det idag de skulle komma....
Hursomhelst, gubben var i garaget och han skulle titta på bilen sen.
Jag började gå i rask takt hemmåt och planerade hur jag skulle få ihop dagen. Jag hade ju även planerat att göra bedömningen av hifi-forums lilla fototävling!
Jag måste korsa järnvägen på väg hem och med huvudet fullt med tankar och ben som halvspringer så fastnar ena foten i spåren på något konstigt sätt, vrickar till och jag känner en smärta som sprider sig i hela kroppen. Jag kan inte stödja på benet och måste sätta mig ner. Det gör helt enkelt hur ont som helst och jag bannar mig själv för att man är så vansinnigt klantig. Då ringer mobilen! Det är Ljungbergs tryckeri, "tjena, du vi väntar mycket otåligt på Qvesraums broschyr!!! Du lovade skicka färdigt material igår morse" och jag svarar: "jamän det gjorde jag givetvis, drog den till er ftp server både som original indesign dokument och tryckfärdig PDF."
Nej, han hade inte fått något så det var bara att addera det på listan medan jag haltade hemmåt.
Ska jag fortsätta?.....hela dagen fortsatte i samma anda.....tänkte att jag kunde kanske vara värd något positivt idag....

Artphotography
Go to Top of Page

Kevin Mitnick
Member

570 Posts

Posted - 2007/03/31 :  09:51:20  Show Profile Send Kevin Mitnick a Private Message
Ge mig.
Go to Top of Page

ninja
Member

2476 Posts

Posted - 2007/03/31 :  10:30:43  Show Profile Send ninja a Private Message
Jag gillar alla skivor som du är beskviken på!


Made in SFRJ!
First they came;
HD 60 fps
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/03/31 :  10:56:13  Show Profile Send Zombie a Private Message
Köp en tulpan annars får du en snyting

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/03/31 :  17:20:10  Show Profile Send Vox a Private Message
Åh shit, har du den skivan!?

Det är den enda skivan som saknas. Med den i samlingen kan jag dra mig tillbaka och leva lycklig resten av mitt liv.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8476 Posts

Posted - 2007/03/31 :  17:23:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Har inte så många skivor..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2007/03/31 :  22:24:52  Show Profile Send classe a Private Message
har tandvärk det är ju skoj noootttt.
vore kul med ny musik

18 ska de va.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/03/31 :  23:52:21  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Jag har endast mp3 filer som är kodade i 128kbps, det skulle vara kul att lyssna på en riktig skiva på mina martin logan vantage

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

overhang
Member

321 Posts

Posted - 2007/04/02 :  08:22:29  Show Profile Send overhang a Private Message
Vem vann och vilken var skivan?
/Patrik

CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+

Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/04/02 :  11:06:58  Show Profile Send poppen a Private Message
Du får komma hem till mig på fika.
Dessutom behöver jag tröst dåj ag lyckades explodera en kondensator i mitt hemma bygge. Det sa PAAAAAAANG in bygget.

Edited by - poppen on 2007/04/02 11:08:53
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/04/02 :  12:27:37  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Jag kan behöva den för jag tränar frisbee och har gjort slut på alla mina felköpta skivor.



"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"

Edited by - Björn-Ola on 2007/04/02 14:29:54
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.03 sekunder. Snitz Forums 2000