HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Stackade ESL-57or
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2007/04/06 :  18:50:05  Show Profile Send Big Pete a Private Message
time: ja så har man kanske nyktrat till lite i ivrighetsruset och kan konstatera att mina två 57or har One Thing Audio i England uppgraderat och renoverat. Jag vill naturligtvis att par nummer två ska ge samma ljudbild, annars kan det bli svårt att få dom att lira ihop. Firman har en egen diskantpanel och byter en hel del elkomponenter så jag tvekar just nu.

Det nya ljudrummet står klart vid årsskiftet så det är ingen ko på isen och det nuvarande är "one man show" så det blir andra prioriteringar för stunden.
Missade en SME309 på Ebay som skulle kunna fungera med en Torens TD150 och min Shelter 501 Mk2 puppa till.

Nu blir det skivmässa i Jönköping i morgon påskafton, kanke kan det bli ett skivfynd eller två.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/04/06 :  19:54:48  Show Profile Send time a Private Message
Hur var skillnaden med One things paneler ? funderade på att skicka efter ny HV -block från dem om de inte är för dyra.
Om man har basstöd så kanske ett par räcker, det är väl oftast där det brister... men har du tillfälle så prova stackade, SMEs grundare hade visst tre st...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Big Pete
Member

224 Posts

Posted - 2007/04/07 :  13:20:22  Show Profile Send Big Pete a Private Message
time: skillnaden kan jag inte redogöra för då det var ett bra tag sedan jag hörde ett par i standard utförande. Men klagandet på basen som många sagt, tycker jag kommit lite på skam. Basen är djupare och mer kraftfull sägs det med den nya uppgraderingen från First Thing Audio.
En hel del tack vare de nya stativen som lyfter hela elektrostaten till ca.40cm över golvet. Diskanten är mer framträdande än standard men går att bromsa lite. Nu går det att spela tämligen högt också, men dessa intryck har ventilerats av andra sakkunniga på området.

Jag kan bara för egen del tycka att dom nu låter förträffligt men det finns ju alltid rum för improvements. Mina får bara jobba som tidigare sagts ner till 100Hz där två kraftigt modifierade Audax 15#8221; basar i var sitt 10m. bas horn tar över ruljansen.

PSET-High Smile Value Per Watt!
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/04/08 :  22:42:08  Show Profile Send time a Private Message
Någon som har några uppgifter om HQD-systemets baslådor ? storlek mm ? Har för mig att lådorna byggdes av Stig Carlsson men det kan jag fått om bakfoten.

Lämnat forumet
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000