Author |
Topic |
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/03/28 : 23:03:27
|
Kolgruva |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/03/28 : 23:06:32
|
Nu ska vi se...
Alla har en gemensam grupp att ansluta till - den s k ARRRRGHHHH-gruppen...
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/28 : 23:20:48
|
Nej - Röda Tråden-kamrater - jag behöver knoppa binge inför morgondagens arbetsdag.
Återkommer i morgon bitti. Håller tråden öppen fram till efter lunch om nödvändigt.
Natti, natti! /Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2007/03/28 23:21:16 |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/03/28 : 23:28:53
|
Jag blev helt ställd när jag läste sista ledtråden. Något sådant var jag inte beredd på... Men vad sägs om att få min gissning, det börjar ju bli säsong för gräsklippare
Grass <- klipper man Working <- man arbetar med ett sådant Ernst <- Kirchsteiger arbetar i trädgården |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 07:49:39
|
Magils - du kan nu sluta oroa dig för natten. Ingen har knipit pinnen.
byakugan - du förstår vad det innebär...
Håller som tidigare nämnts tråden öppen ett bra tag till.
Kaffe! /Jörgen G |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Draken
Member
1550 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 09:11:29
|
Sommarlov? |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 09:34:31
|
För tidigt med sommarlov redan i mars Draken.
Magisl - du får väl tänka på annat så ploppar väl Röda Tråden upp som en uppenbarelse så småningom...
/Jörgen G |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 10:11:38
|
Men då svarar jag nu Artistnamn
Samtliga dessa herrar heter egentligen inte vad de uppträder som..
Tom Jones , heter Woodward Elvis Costello, heter nåt helt annat MacManus och en massa övriga namn. Ernst Rolf, heter ju Johansson....
? |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 11:15:07
|
Artistnamn är de alla tre Magils. Men inte den Röda Tråden...
/Jörgen G |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 11:16:08
|
Jo förresten - jag drar strecket strax före ett. Så hugade har ytterligare cirka 1½ timme på sig.
/Jörgen G |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 12:00:06
|
Så här till lunchkaffet släpper jag iuväg en desperat gissning:
Nobelpristagare
Gunther Grass nobelpristagare i litteratur och sedan J M Coetzee fick nobelpriset 2003 då han släppte romanen Elisabeth Costello. sedan finns en massa Ernst bl. a kemipris någon gång |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 12:52:29
|
Jaha - då kom vi till vägs ände. Det är dags att dra strecket
Jag återger ledtrådarna med rätt ord understrukna så får vi se om om det blir lättare.
Tom Jones - Green, green grass of home Elvis Costello - Welcome To The Working Week Ernst Rolf - Tidningskolportören
En av er har för övrigt varit världigt nära. Tyvärr valdes inte rätt ord i en av ledtrådarna, så svaret halkade lite fel...
Jörgen G
|
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 12:54:13
|
Oj - missade hals svar. Det är av samma kvalitet som övriga i denna omgång...
/Jörgen G |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 13:59:29
|
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGHHHHHH!!!!!!!!
Grönköpings Veckoblad, som logiskt nog kommer ut en gång i månaden... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/03/29 : 14:40:29
|
Visst är det Grnpkpngs Vckbld som är är den Röda Tråden ztenlund!
Ledtrådarnas uttydning:
1:a - Green -> Grön -> Grönköping 2:a - Week -> Vecka -> Veckoblad 3:e - tidning -> är ju vad Veckobladet är
Lär f ö vara världens enda månatliga veckotidning.
Nu ser vi fram mot Magils övningar ikväll...
/Jörgen G
PS Det var alltså Gus som var lösningen på spåret när han var inne på annan veckotidning /DS |
Edited by - Jörgen_G on 2007/03/29 15:14:24 |
|
|
Topic |
|