HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Köpes
 Hjälp med moddning av CD-spelare, gärna i STHLM
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jolojl
Member

835 Posts

Posted - 2007/03/27 :  20:49:16  Show Profile Send Jolojl a Private Message
Har precis fått tag på en Philips CD620 från början av 90-talet (tror jag ...). Den har två DAC 1541 chipp i sig och fyra gångers översampling.

Skulle vilja modda den till att bli NOS, få ny klocka och bättre strömförsörjning. Andra moddningsförslag är välkomna, vore kul att ha rör i utgången men det kanske blir knepigt.

Söker någon som skulle vilja utföra moddningen (och gärna komma med förslag). Jag betalar såklart material och en i förväg överenskommen summa för arbetet. Är gärna med när moddningen sker (för att lära mig lite ...) och det vore därför bra om den som moddar bor i Stockholm (och så blir det inte heller några transportkostnader).

Finns det någon som är intresserad? Skicka i så fall ett PM eller mail till johan.lofstrom(at)glocalnet.net.

Johan

Edited by - Jolojl on 2007/03/27 22:42:18
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000