HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Cd som låter bättre än vinylen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/03/25 :  13:31:42  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Vi får ju ha lite motpol till allt vinylande på forumet. Tyvärr kan jag själv inte bidra med några exempel. Men kör hårt i denna tråden.

Vilka cd har ni uppfattat som att de låtit bättre än motsvarande vinyl?

Jag vet att ni älskar vinyl, men alla "vinyl som låter bättre än cd" tar vi i den andra tråden och alla som tycker "det finns inga cd som låter bättre än vinyl" tar vi oxå i en av alla andra trådar...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2007/03/25 :  14:24:43  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Ulf Lundell - Den vassa eggen

Helt enkelt därför att alla ex. på vinyl jag hittat är så ocentrerade att man blir sjösjuk av att lyssna på dom.
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2007/03/25 :  23:46:25  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Tack Fisherking!

Finns det verkligen bara en cd som klår motsvarande vinyl? Iofs så vänder jag mig kanske till vinyl-lyssnare för att få reda på vilka vinyl som inte är bra. Rena cd-lyssnare (som jag) vet ju inte vilka vinyl som råkar vara sämre än de cd jag har.

Nåja, det var värt ett försök iaf.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/26 :  08:03:09  Show Profile Send matte76 a Private Message
quote:
Jag vet att ni älskar vinyl

Alla älskar inte vinyl, jag är ett exempel ljudet och de coola fodralen är enda fördelen med vinyl. Annars är cd-formatet smidigare, mer användarvänligt (jag "måste" kunna byta låt på ett smidigt sätt tex) och mindre skrymmande. Dessutom är vinyl dyrt om man ska köpa nyare skivor, samtidigt som man kan ha många fler cd-skivor utan att skivsamlingen tar över ens boende

Har inga tips på vinylskivor som låter bättre på cd eftersom jag knappt lyssnat på vinyl de senaste 10-15 åren. Kan dock tänka mig att tex Paul Simons och Ulf Lundells skivor låter bättre i de (väldigt lyckade) remastrade cd-versionerna än vinylskivorna.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/03/26 08:04:11
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000