HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 ASL Ki-22 Fox i behov av reparation eller?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

adi6606
Member

550 Posts

Posted - 2007/03/23 :  08:47:58  Show Profile Send adi6606 a Private Message
Jag har för ett tag sedan köpt en begagnad Antique Sound Lab Ki-22 Fox. Har inte lyssnat på den alls och tänkte testa den med ett par lättdrivna D.A.S högtalare häromkväll. Det började fint men redan efter ett par minuter började det smälla i högtalarna och då såg jag att stora utgångsrören blixtrar med blå ljus innuti. Och smällarna blev väldigt höga, explosioner lät det som. Stängde av förstärkaren och bytte utgångsrören, 6C33 ryska historer, men det gjorde ingenting. Den fortsatte att smälla och smällarna blev bara mer högljuda. När jag tittar på en sida med förstärkarens beskrivning står det att den använder två sorters ingångsrör It's possible to tell an awful lot about the sonic potential of a particular tube product by simply inspecting its tube complement. In this particular case, I was quite pleased with what I saw. It is really a breath of fresh air to find something else besides the ubiquitous trio of 9-pin miniature types #8211; also known as 12AX7, 12AU7, and 12AT7 dual triodes - used for the voltage gain and driver stages. Instead, the FOX opts for Sovtek brand 6SL7 and 6SN7 octal type dual triodes. The 6SL7/6SN7 tube alignment follows along classic glass design lines. Whether it's the beefier construction, or the fact that they operate in a higher current regime, octals to my ears beat out miniature types in terms of dynamics and linearity. Here a high-gain 6SL7 is used for the first two stages: input voltage gain and cathode follower buffer. The driver stage is configured as a symmetrical totem pole and uses a pair 6SN7 dual triodes wired in parallel. Det står mycket mer på http://www.blackdahlia.com/tipindex/ASLamp/tip_23.htm
Men jag har fått bara 6 stycken 6SN7GT inångsrören och på själva förstärkaren står det att det är dessa som ska användas. Försäljaren är förstås försvunnen och kan inte nås varken via mail eller telefon. På Veteran-Hifi i Stockholm säger Mirre att dessa förstärkare är dåliga från början och att han har bestämmt sig att sluta sälja dessa på grund av tillförlitlighets brister.
VAd göra?

Ta dig samman och gör något onyttigt!

Edited by - adi6606 on 2007/03/23 11:25:20
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000