I AoE nr 11/2000 finns ett enkelt rörbaserat riaa-steg, den byggs med ECL86, och kan anpassas för både MM och MC. Dess strömtillförsel byggs i nummret därpå tror ja. Har själv funderat på att bygga ett par sånna (en per kanal) :-)
På Tubecad Journal finns en artikel om rör-riaa med allt från enkla "tvåstegare" med ECC83 till väldigt avancerade saker. Har man gott om ECC83 kan kanske paralellkoppling vara en bra teknik för att få ner bruset. Artikeln har jag utprintad och kan därför inte länka till den. -Sök!
Prova den här. Det här en milstolpe som håller änn. Många har byggt avancerade Riaa med detta schema som grund. Jag kör själv med Remus som är en variant av RCA'n http://www.bonavolta.ch/hobby/en/audio/rca.htm
Mvh...
Rör å tillbehör när jag är med i matchen. jbl2480@hotmail.com Deltidare på Hifikit
quote:På Tubecad Journal finns en artikel om rör-riaa med allt från enkla "tvåstegare" med ECC83 till väldigt avancerade saker. Har man gott om ECC83 kan kanske paralellkoppling vara en bra teknik för att få ner bruset. Artikeln har jag utprintad och kan därför inte länka till den. -Sök!