HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Era bästa liveupplevelser
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/21 :  15:42:53  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Blev inspirerad av tråden "Artister ni vill se live men inte gjort ännu?" och funderade på vilka artister man egentligen sett genom åren. Jag tror att jag kan kategorisera mina positiva liveupplevelser i två kategorier.

Den ena handlar om artister som man är glad att man sett, att man "bockat av" världsartister som man "bör" ha sett. Här är några av mina i denna kategorin:

1. Elvis Presley, Des Moines -76: Jag var endast fyra år gammal, pappa gillar elvis, men jag minns lite än idag och har bilder...
2. Rolling Stones Göteborg -98; en grupp man måste ha sett, Beatles går ju inte tex. Avbockat och klart
3. U2, Globen 2ggr, göteborg 1 gång: Gamla ungdomsidoler som levererat makalöst pampiga scenshower
4. Jerry lee Lewis, Chuck Berry och Little Richard, Göteborg -98; tja, vad ska man säga, rockhistoria samlat på en scen, Chucken lite trött annars bra.

Den andra kategorin handlar om vilken konsert som gett mest genomgripande intrycket som liveupplevelse:

1. Suede, Bryssel (-93?): Deras turné strax innan första skivan kommit ut. Tokhypen hade inte kommit igång. En intim och tät konsert i ruffig stadsdel i Bryssel. Tokandrogynt, stämningsfullt och ungdomligt naivt.
2. Morrissey, Stockholm -05: En hypnotisk konsertupplevelse, en gigant.
3. Ronnie Scott, London -94; Första besöket på en riktig jazzklubb och det var sådär rökigt, stämningsfullt som man hade drömt om att det skulle vara. Georgie Fame uppträdde också vid samma tillfälle...

Vilka är era bästa liveminnen?


Min anläggningstråd

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2007/03/21 :  16:03:53  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
Genesis i Scandinavium -76
Jethro Tull i Scandinavium -80
Trettioåriga Kriget på Errols i Göteborg -78
Efter det blev man rätt blasé och inget har gjort något jätteintryck.
Inte ens Queen. Men upplevelser i Scandinavium har lite att göra med hur man sitter.
Inte ens Queen blir bra om man sitter högt uppe på läktaren vid sidan av scenen.

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/03/21 :  18:27:01  Show Profile Send matte76 a Private Message
Har varit på många bra konserter under åren, här är några av de bästa (ingen rangordning):

* Bruce Springsteen & E-street Band Ullevi 2003 - 55.000 fans i extas
* AC/DC - Scandinavium minns ej årtal, 2001/2002 kanske.
* Kiss - Comeback med orginaluppsättningen, Deutschlandhalle i Berlin - 1996 eller 97
* Thåström - Olympen i Lund 2006 och Folkets Park Malmö 2006
* Therapy? - KB i Malmö, minns ej årtal, slutet 90-tal
* Bad Religion - Mejeriet Lund 2004
* Hooters - KB i Malmö mitten av 90-talet
* Wilmer X - Malmöfestivalen Stortorget runt år 2000
* Dire Straits - Gentofte 1991?
* Tom Petty - Malmö Isstadion början 90-talet
* Iron Maiden - Ullevi 2005
* Judas Priest - Scandinavium 2004 tror jag
* Dio - KB i Malmö början 2000-talet

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2007/03/23 17:35:27
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2007/03/21 :  18:53:15  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
Björn-Olas smak ligger lite i min linje:
1. Trettio-åriga kriget i Roskilde. -80 tror jag. Helt magiskt. Kom in i tältet utan att veta vilka som spelade. Publiken var i extas, det var varmt och röken läg tät. Upplevelse. Inget har ännu nått denna nivån.
2. Jethro Tull (osäker på om det var -95 i Lisebergshallen). Fantastisk repertoar från låt 1. Bra ljud, framförande.. Allt. Blev bara bättre och bättre ju längre det gick. När man inte trodde upplevelsen kunde bli bättre, blev den ändå det. När konserten var på topp, blev det ännu bättre! Sedan kom extranummren....
3. Finns många kandidater. Gary Moore (koncerthuset gbg, vassare live än på skiva), Santana (skandinavium gbg, spelade så länge att repertoaren tog slut och fick börja improvisera runt Zappa och Pink floyd låtar), Rush (Globen -04. Say no more), Nightwish (skandinavium -04. Tarja!), Rebecka Törnqvist (Hebeteatern Trollhättan. Hedersstund), Roger Waters (Globen -07 )



PS. Både nykter och drogfri på konserter. Om någon undrar över superlativerna. DS.

edit. strykning.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098

Edited by - miaber on 2007/04/29 00:11:04
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/03/21 :  19:17:18  Show Profile Send Eref a Private Message
Jag har sett Bob Dylan några gånger. Senast i Scandinavium 2005 var det väl. Jag väntade mig absolut ingenting eftersom konserten i Stockholm några dagar tidigare blev totalt sågad.
Och det blev en av de bästa konserter jag någonsin varit på.
En magisk afton.
En riktigt stor upplevelse var första gången jag såg och hörde Clifton Chenier. Jag trodde taket skulle falla in. Vilket sväng. Hade ingen aning att man kunde spela blues på dragspel(Calle Jularbo i all ära) Det där var slutet av 60talet eller början av 70talet.
Andra riktigt bra konserter:
Delaney & Bonny (med Clapton och Harrison), Joe Tex, James Booker,
B.B.King. Jerry Lee Lewis och Dr.John (i Uddevalla!)
T-Bone Walker, Big Joe Williams, Jimmy Reed, Shakey Horton

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/03/21 :  19:25:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
John Mayall 2 ggr på KB i Malmö, måste ha varit skiftet runt 80-90
Buster Poindexter på samma ställe runt samma tid.

Dessa 2 artister bräcker allt annat jag har sett o av dom andra sticker följande ut.

AC/DC Baltiskan i Malmö
Aerosmith på samma ställe som gav järnet inför en halvtom publik.
Pink Floyd - Globen
Mustash - KB


det absolut sämsta jag har varit på var när Waters körde The Wall i Berlin. PA:at dog efter 2 takter för att aldrig vakna riktigt till liv igen. Massa konstiga avbrott var det med. Men det var fräckt att bara stå där i mitten på ett hav av människor. Jag vet inte hur många där var men fler än 2 var det iaf

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2007/03/21 19:25:38
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/03/21 :  20:25:52  Show Profile Send svejk a Private Message
Rock Springsten 82
Hårdrock Ac/Dc 77
Blues Johnny Vinter 78
Country Lucinda Williams 03
Folk Ale Möller All stars 00
Klassiskt Verdis Requim 94
Svenskt Ebba Grön/ Dag Vag 80
Jazz Wheter Report 75



pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

myskankan
Member

177 Posts

Posted - 2007/03/21 :  21:51:03  Show Profile Send myskankan a Private Message
Finns många bra att välja på.

Hallucinogen -99
Ministry -03
Front 242 -03
Nitzer Ebb -06
Koxbox -00
Orbital -02
Björk -03
Laibach -00
Juno Reactor -06

Nature never did betray the heart that loved her...

Nästan alla mina skivor Min anläggning
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/22 :  15:00:56  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Skön spridning på genrer och epoker bland artister och årtal!

70-80-90 och 2000-talet hittills representerat. Inga från 60-talet eller ännu äldre. Någon som såg Beatles när de var här (tom i Eskilstuna), eller Hendrix, o dyl... ?

Fick höra av min svärfar att han var och såg The Who i folkparken i Kungsör (!) när det begav sig på 60-talet. Tanken svindlar om det idag skulle komma världsartister till en dylik liten håla.. hrrmmm förlåt idyllisk småstad - typ U2 eller REM... drygt 8000 invånare

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

Jonasihm
Member

385 Posts

Posted - 2007/03/22 :  16:44:47  Show Profile Send Jonasihm a Private Message
Den ena handlar om artister som man är glad att man sett, att man "bockat av" världsartister som man "bör" ha sett. Här är några av mina i denna kategorin:
1.Rolling Stones. Bästa upplevelsen var på en travbana i Hamburg 98. , 90000 i publiken
2. Neil Young solo med gitarr och orgel, falconer teatret i Köpenhamn 2003
3. Depeche Mode på Parken i Köpenhamn 2001
4. The Ramones 1990 Brain damage turnen, att fått uppleva Joey live känns stort nu i efterhand. Samma turne som loco live skivan
5. Bruce Springsteen på Ullevi the rising turnen,
6. Kiss. Comeback med orginaluppsättningen, Deutschlandhalle i Berlin
7. AC/DC 2 gånger 88 Malmö Isstadion och 2002 Scandinavium tror jag
8. Alice Cooper Trash turnen Olympen i Lund

Den andra kategorin handlar om vilken konsert som gett mest genomgripande intrycket som liveupplevelse:
1The White stripes + Vue på KB i Malmö 2002 att endast gitarr och trummor kan rocka så fett
2,Radiohead utomhus i ett megatält år 2000 var en häftig upplevelse
3. Nine inch nails på KB hallen i Köpenhamn 1999 var otroligt bra både musikaliskt och scenmässigt. Den turnen fick pris i någon "fin" musiktidning, kommer ej ihåg vilken
4 Foo Fighters KBhallen Köpenhamn 2002, räcker med att säga Dave Grohl
5 Wolfmother på Vega i Köpenhamn i år, 3 unga musikgeni bjöd på en musikalisk resa som hette duga, att dem har smaken att göra covers av både Stones och Zeppelin visar på klass
6 Primal Scream på Mejeriet i Lund år 2000.
7 Eagles of death metal på Vega i år, riktig rockrökare med en fantastisk entertainer på sång
8 Bad Religon på Mejeriet, riktigt bra drag, och ljud
9 Shane Mcgowan and the popes på Mejeriet i samband med hans första soloskiva. Han leverade även om hans promillehalt var hög
10. Elliot Smith och Flaming lips på KB i Malmö, magiskt, tragiskt nog lever inte Elliot längre the Flaming lips bjöd på en teatralisk scenshow,

NAD C315BEE - NAD C515BEE - Boston Acoustics A40

Edited by - Jonasihm on 2007/03/23 15:13:55
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2007/03/22 :  16:49:00  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Sarah McLachlan live i Stockholm 2004 (tror jag det var).



Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Fisherking
Member

351 Posts

Posted - 2007/03/22 :  18:09:36  Show Profile Send Fisherking a Private Message
Springsteen Ullevi -85 & 03.
03 var det tredje Springsteen konserten på 4 dagar med midsommarafton imellan så man började bli lite trött i huvet men ack vad snabbt den tröttheten försvann. 85 tror jag är en konsert som blir bättre med åren. Dvs man filar bort mer och mer av det tråkiga och minns mer av det roliga.

Tori Amos Manchester Apollo -01
Trött efter en lång resa men Tori bländade med sitt pianospel och trollband med sin röst. Ryser bara jag tänker på det.

Pink Floyd - Ullevi -94
Svårt att få till magi på stor arena men de använde verkligen varenda meter av Ullevi den kvällen.

Håkan Hellström Trädgårn, Borås -00
Scenen var liten som ett fotbollsmål Men håkan klättrade i taket, discjockeybåset och på staketet iklädd sin vita sjömanskostym. Magi på hög nivå.
Tror att de är de absolut bästa men en hel del riktigt bra har man ju också sett.

Springsteen Hovet -05 (Satt på andra raden)
Amanda Marshall -00 (Förband till en förvirrad Whitney Houston)
Sarah McLachlan - Royal Albert Hall -04
Anna Ternheim (Precis vilken dag som helst)
Rosie Thomas - Sticky Fingers -05
Missy Higgins - Koko club, London -06

Zelmani ikväll kanske platsar fast det vet jag inte förrän om några timmar.

Sedan finns det konsertögonblick man aldrig glömmer även om konserten i helhet inte platsar på listan.

Incident on 57th Street, Springsteen Globen -02
Tänk, tänk, tänk om han spelar "Incident", och så gjorde han det.

Me and a gun, Tori Amos, Manchester -01.
Tori uppkrupen på pianopallen förmedlar en fullständigt hjärtskärande version av denna accapella. På slutet hördes bara en viskning från scenen och jag har aldrig någonsin upplevt en sådan smärtsam stämning på en konsert.

Vi är värda så mycket mer, Tomas Andersson Wij, Stora teatern, Gbg -04
Förstärkaren strulade på sista låten och tillslut gav Tomas upp och körde låten akustiskt, omickat från scenkanten. Vilken otroligt stark avslutning det var.
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:46:58  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Mahavishnu Orchestra med Jean Luc Ponty och Narada plus 10 till på Gröna Lund. Hamnade där oavsiktligt på en eftermiddag. Gick in för 10 kr och stannade hela kvällen. En erfarenhet rikare och vilken konsert det var .... makalöst !!!

John Cale på Jarla Teatern. Gick utan att tidigare hört honom. Läste mycket om honom, men att uppleva Jim Morrison röst av en galen engelsman, kunde jag inte ens drömma om. Fantastiskt var det...
och gitarristen var Spedding... underbart !!

Har sett många konserter med bl a Searchers, Blood Sweat and Tears,
Genesis, Peter Gabriel, Roxy Music, ELP, Zappa, Santana, Clapton flera gånger men de 2 konserter ovan har etsat sig i minnet och jag bara önskar att någon har spelat in dessa och dessa dyker upp så småningom på en DVD !!!
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2007/03/22 :  21:53:14  Show Profile Send svejk a Private Message
Mahavishnu Orchestra med Jean Luc Ponty och Narada plus 10 till på Gröna Lund. Hamnade där oavsiktligt på en eftermiddag. Gick in för 10 kr och stannade hela kvällen. En erfarenhet rikare och vilken konsert det var .... makalöst !!!

Var Wichborne Ace förband? Isåfall var jag på samma 1975 augusti?


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2007/03/22 :  23:06:45  Show Profile Send bibi50 a Private Message
Nej ! jag var på konserten med Wishbone Ash också någon år efteråt inte 1975.. kanske 1976 ! då var de 4 medlemmar i bandet...
Wishbone Ash som var förbandet spelade med Mahavishnus högtalare...
ljudet var olidligt... hemskt !!!
Go to Top of Page

LEXrasta
Starting Member

40 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:02:16  Show Profile Send LEXrasta a Private Message
Rage aginst the machine Hultsfred 1997 vilket drag,tror nästan hela festivalen var på spelningen,jag blev av med båda mina skor och mina byxor gick sönder men jag var så glad och lycklig efter konserten så det gjorde inget..

Lisa Ekdahl PÅ rockerfeller i Oslo.Vilken närvaro hon har på scenen,vilken humor hon har fantastisk kvinna..

Salif keita Horten parken utanför törnsberg vilken kille så lugn så trevlig SÅ Mänsklig.Han bjöd upp säkert 20 pers på scenen och dansade och sjöng med dom..

Sedan ett par till
Fugees
Rammstein
depeche mode
chemical brothers

Marantz 2226B(preamp)/Marantz 170Dc/Cambridge Azur 640c v.2/Carlsson OA-60

Edited by - LEXrasta on 2007/03/23 10:09:41
Go to Top of Page

nalle
Member

686 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:06:30  Show Profile Send nalle a Private Message
De enda större artister som jag sett är The Jam-82 på isstadion och Bowie på Ullevi-83.
När det gäller bra konsreter så handlar det om Fläskkvartetten på Moderna museet nån gång runt 94-95. Frddie Wadling sjöng och det var gäster som Papa Dee och Zak Tell med. Grymt bra drag.
Sen var det Thore Skogman på Ritz i slutet på åttiotalet, de flesta brukar bara skratta när jag säger det men han hade ett ungt rockigt band bakom sig och hela stället gungade.
Till sist ett garagerockband vid namn Pushtwangers som spelade på en kompis 30-årsfest i en rökig källarlokal, riktigt bra röj. Också det i slutet på 80-talet.

Har det verkligen hänt nåt sen Edison-rullarna?
Go to Top of Page

Karla
Member

138 Posts

Posted - 2007/03/23 :  10:59:19  Show Profile Send Karla a Private Message
Hunters & Collectors, Sydney Februari 1987.
Hade lyssnat på deras skivor i många år. Det
var närmast en religiös uppenbarelse.

Entombed på Hultsfred. Efter en halvliter vodka
och redbull, så var även det en andlig upplevelse.
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/03/23 :  11:28:15  Show Profile Send huzze a Private Message
Metallica 1991-08-10 tror jag det var på Gentofte i Danmark.
Två dagar innan de släppte det svarta albumet.
De spelade tokhögt, men det var rent och framförallt kul att få höra Enter Sandman och Sad But True före "alla andra".

Har även sett dem senare på Globen och ännu senare på Stadion. De blev bara sämre för varje gång.
Förmodligen har de blivit friska nu och spelglädjen har kommit tillbaka.

Huzzes musikanläggningar

Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept

Edited by - huzze on 2007/03/23 17:15:19
Go to Top of Page

Muse
Member

1232 Posts

Posted - 2007/03/23 :  14:32:44  Show Profile  Visit Muse's Homepage Send Muse a Private Message
Lite sköna upplevelser från olika genrer:

Simon Phillips "Symbiosis Tour" på Fasching.
Simon Phillips "Another Lifetime" på Fashing
Guns N Roses "Use Your Illusions" på Stadion
Iron Maiden "Eddie Tour" på Stadion
Red Hot Chili Peppers i Globen
Sepultura "Roots" på Palladium
Scorpions i Globen
Pantera "Far Beoynd Driven" på Hovet.(jisses, ni som var där vet..)
Toto "Tambu Tour" i Solnahallen
Toto "Circus Tour" på Gröna Lund(Tack för solen Jeff!)
Toto " Livefields" i Globen
Vital Infomation på Fasching
Yellowjackets på Fasching
Dave Weckl på Fascing
AC/DC "Ball Breaker" i Globen(shit vicket tryck)
Peter Gabriel "Growing Up" i Globen

Ah, det är säkert fler konserter som givit mig gåshud, men dessa är ett par stycken!

Dali Euphonia MS5 - Consonance Droplet CDP 5.0 - LA Mayro(inom kort)
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/03/23 :  16:05:32  Show Profile Send Eref a Private Message
En verkligt bra konsert jag varit på var med svenska "klassiska" slagverksgruppen Kroumata. Otroligt spännande musik!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/23 :  16:50:57  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Dvoraks Cellokonsert med GBG symfoniker och Mstislav Rostropovich som solist, det var helt fantastiskt! En levande legend.

http://www.kennedy-center.org/calendar/index.cfm?fuseaction=showIndividual&entitY_id=3473&source_type=A#

http://www.kennedy-center.org/calendar/kc_video_dyn.cfm?encoded=http%3A%2F%2Fplay%2Erbn%2Ecom%2F%3Furl%3Dkennedy%2Fkennedy%2Fg2demand%2Fnso75%5Fslava%5Fsound%2Erm%26proto%3Drtsp


Beethovens Violinkonsert med GBG symfoniker och Silvia Marcovici som solist, det var så otroligt emotionellt och känsloladdat.

http://www.andersmanagement.com/soloists/smarcovici.php


Springsteen Ullevi -85 Oförglömligt!
(Jag är ingen Springsteen-fan egentligen men vilken fantastisk live-artist!)

Frank Zappa och Mothers, OJOJOJOJOJOJ vilket samspelt band och vilka musiker!!! Helt osannolikt...

http://www.youtube.com/watch?v=sS0zii8yUKo
http://www.youtube.com/watch?v=ZRGq2Pcvokc
http://www.youtube.com/watch?v=XlpjAuHSlr8
http://www.youtube.com/watch?v=FNUfPYpWksQ



Johnny Winter med Dr John som förband, båda på strålande spelhumör.

Johnny är spelglädjen personifierad, några klipp:
http://www.youtube.com/watch?v=TqllV7JUw6U
http://www.youtube.com/watch?v=CL2UY2Uq7Tk
http://www.youtube.com/watch?v=ytdsPVkNCOM
http://www.youtube.com/watch?v=bj1hrZqPjHU
http://www.youtube.com/watch?v=xIIDqH8q0Dw
http://www.youtube.com/watch?v=eBcNOp0EZBc
http://www.youtube.com/watch?v=RHhV_KL4dRo
http://www.youtube.com/watch?v=aWiXRQwe0hc

Dr John:
http://www.youtube.com/watch?v=knJP4eSzsZE
http://www.youtube.com/watch?v=9IJvZ6PwXmA
http://www.youtube.com/watch?v=N4OVqVXvg_Q

Dr John och Johnny Winter tillsammans:
http://www.youtube.com/watch?v=gnLWoG7o6fM
(Jag tror James Cotton spelar munspel här)

Sky High med Claes Yngström på Errols. Det glömmer jag aldrig.

http://www.skyhighblues.com/

http://cdbaby.com/mp3lofi/yngstrom1-05.m3u


Pekka Pohjola och The Group på Nefertiti. Vilken basist!!!

http://gnosis2000.net/reviews/pohjola.htm

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2007/03/23 :  17:11:12  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Tool på Hultsfred
Levellers på Mejeriet, Mouth to Mouth-turnen.
Weakerthans på Mejeriet
Neutral Milk Hotel på Palladium i Lund (nån annan som var där??)
Therapy? på KB
The Afghan Whigs på KB
Morrissey på KB
Weezer på Hultsfred
Cranberries på Vega
Eels på KB

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata
Go to Top of Page

huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben

10180 Posts

Posted - 2007/03/23 :  17:12:25  Show Profile Send huzze a Private Message
quote:
Frank Zappa och Mothers, OJOJOJOJOJOJ vilket samspelt band och vilka musiker!!! Helt osannolikt...
Sluta retas
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2007/03/23 :  23:40:19  Show Profile Send hogga a Private Message
Håller med Bern Jansson. Jag är inte heller något Springsteen-fan, men 85 på Ullevi var ngt speciellt.
U2 på Scandinavium -84 eller -85 var en riktig höjdare.
Andra konserter som varit något extra är:
Luther Allison på 88:an i Västerås. ca 1980
Pixies i Manchester 2005, alla kunde alla låtar,
Traste i Roskilde - Ace of spades i Traste-version och Traste i högform.
Dream Syndicate i Roskilde
Steve Wynn på Dailys 1990. Så bra att jag blev nästan gråtfärdig.

Oj, vad nostalgisk man blir. Måste hitta en bra konsert att gå på imorgon.

Nalle: Pushtwangers var riktigt bra på sin tid. Borde ha blivit större än vad de blev. Såg dom 4-5 gånger bla i Linköping och Köping.
Bernt Jansson: Tack för Johnny Winter länkarna. Jag försökte få ledigt från lumpen för att åka till Roskilde 1984 när han spelade där, men konstigt nog var inte det ngt giltigt skäl till ledighet.
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/03/24 :  01:12:34  Show Profile Send Stickan a Private Message
Har inte varit på så himskans många konserter men några stycken som var bra är:

Springsteen på Ullevi-85. Lördagskonserten var jag på, helt fantastiskt!!!
Tony Joe White på KB för en fyra fem sex år sen, kommer inte ihåg exakt men det var en mysig spelning.
Springsteen på Idraetsparken i Köpenhamn 88 - Tunnel of love turnen, också mycket bra.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000