Author |
Topic |
|
Akkelis Audio
Member
1026 Posts |
Posted - 2007/03/17 : 10:35:46
|
Efter en lång väntan finns nu äntligen QRS Nova färdiga för provlyssning hos Akkelis Audio.QRS Supernova har fått fina vitsord för sin makalösa dynamik, framförallt i mellanregistret. Nova har ett mellanregister i samma serie som baselementen och den har en lite annorlunda bestyckning av basarna. Den låter därmed väldigt homogen och sammanhållen och istället för att spela lika djupt i botten som SuperNova spelar den i mina öron lite rappare i basen. För dom flesta lär även djupet i basen räcka till mer än väl.
På Arkenmässan spelade JJ 323 ihop med Merkurius II och en del besökare som fick chansen att lyssna (efter stängningsdags) tyckte att denna kombination presterade mässans bästa ljud. Nu finns chansen att höra JJ 323 med sina muskulösa 20 watt ta greppet och Nova. Ett lite annorlunda partnerskap mot det normala, men enligt mina öron väldigt välljudande.
Välkommen för provlyssning
Stefan
|
www.akkelisaudio.com |
|
Lech
Member
1353 Posts |
Posted - 2007/03/24 : 20:31:02
|
Kan tänka mig en euforiskt upplevelse.
MVH Lech |
Analog,purist,fanatiker Allt var inte bättre förr,men det mesta. |
|
|
Transient Design
Member
287 Posts |
Posted - 2007/03/26 : 15:18:22
|
Tack Stefan för en trevlig provlyssning på Nova med New Orleans-inspirerad glad-Jazz! Mycket trevligt faktiskt. Till och med min vanligtvis svårflörtade sambo verkade finna njutning i denna anläggning!
|
www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar. |
|
|
|
Topic |
|
|
|