HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 konstigt beteende i XP
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/09 :  09:46:16  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Varje gång jag startar datorn påstår den att den vill uppdatera följande:

MSXML 4.0 SP2 Security Update (KB927978)

MSXML 4.0 SP2 Security Update (925672)

Ifall jag trycker OK så uppdaterar den utan problem, men bootar jag om så vill den uppdatera igen. Går jag in på www.windowsupdate.com och låter windows kontrollera så kommer samma svar: Ovan nämda ska uppdateras, jag uppdaterar därifrån och resultat alltid att uppdateringen gått bra och två komponenter är installerade, men likförbannat ska den uppdatera VARJE gång jag startar. Oavsätt om jag varmbootar direkt eller låter den stå över natten. Kan ju även tillägga att när jag inte uppdaterar vid prompten utan låter det vara så gör den det automatiskt vid varje stängning, med de vanliga orden typ; "stäng inte av datorn, windows uppdateras och stängs av automatiskt" Vad kan ha hänt?


Artphotography

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/03/09 :  09:47:41  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
stäng av uppdateringstjänsten....
Det ska väl gå nånstans?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/09 :  09:51:42  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jo det går säkert, men det måste väl vara något bakomliggande fel någonstans? Jag har i åratal haft uppdateringen på automatisk och det har aldrig varit något bekymmer.

Artphotography
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2007/03/09 :  10:27:21  Show Profile Send CC a Private Message
http://support.microsoft.com/kb/927978/sv

Saxat från ovan länk:

Kända problem med den här säkerhetsuppdateringen
#8226; Säkerhetsuppdatering 927978 för MSXML 4.0, MSXML 4.0 SP1 och MSXML 4.0 SP2 stöder inte fullständig borttagning av MSXML 4.0, eftersom den här versionen av MSXML installeras i sida-vid-sida-läge. Undvik problemet så här:1. Ta bort säkerhetsuppdatering 927978 med hjälp av Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen.
2. Ta bort filen MSXML4.dll från mappen %SystemRoot%\System32.
3. Reparera den tidigare installationen av MSXML 4.0 med hjälp av Lägg till eller ta bort program på Kontrollpanelen.
De tidigare versionerna av filerna Msxml4.dll och Msxml4r.dll återställs till både mappen %SystemRoot%\System32 och sida-vid-sida-mappen.

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2007/03/09 :  10:31:57  Show Profile Send CC a Private Message
Alternativ så "bockar" du av den/de filen/filerna som du inte önskar på windowsupdate sidan..

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2007/03/09 :  10:33:34  Show Profile Send CC a Private Message
Fötydligande:
Om du kör Microsoft Update manuellt så väljer du "anpassad installation" och där kan du välja att slippa se vissa uppdateringar...

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -

Edited by - CC on 2007/03/09 10:35:01
Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/03/09 :  12:40:59  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Tack för hjälpen CC, men tyvärr kan jag inte ta bort .dll filen, åtkomst nekad! kan man kringgå detta på något sätt. Försökte även döpa om den , men inte...

Artphotography
Go to Top of Page

CC
Member

3981 Posts

Posted - 2007/03/09 :  13:14:30  Show Profile Send CC a Private Message
Starta i felsäkert läge brukar hjälpa till om det inte räcker att du har administratörsrättigheter...
Tryck på knappen f8 när du bootar om din dator så får du en bootmeny. Där kan du välja felsäkert läge.

"I am not young enough to know everything"
- Oscar Wilde -

"Simplicity is the ultimate sophistication"
- Leonardo da Vinci -
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000