HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Beolab 5 vs Madonna
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rolnor
Member

666 Posts

Posted - 2007/03/07 :  16:03:18  Show Profile Send rolnor a Private Message
Måste bara berätta att jag blivit pånyttfödd.
Jag är ingen stor Madonna-fan, men har knappast kunnat undgå att höra flera låtar från Madonnas "Confessions on a Dance Floor" på radio och TV. Jag köpte även albummet, mest för att kolla igenom vad hon sysslat med senast, men det hamnade snabbt långt ner i mitt CD-ställ. Jag blev stolt ägare till ett par Beolab 5 nyligen (kanske nämnt det...)och har gått igenom många av mina favoriter och andra, mer bortglömda skivor. Häromdagen så la jag på Madonnas senaste skiva utan några som helst förväntningar.
Vilket ljud!!! Efter ett par låtar kände jag mej i trans (bara 2 folköl)och jag mindes en intervju med henne i anslutning till skivan där hon just säger att hon ofta hamnar i trans när hon jobbar med musik. Innan Beolab5 så tänkte jag; Pretto-skräp, hur kan man hamna i trans när man gör sån här dance-mainstream!! Men nu förstår jag, lager på lager som glider om vartannat, fram och tillbaka...
Troligen är det Beolabs fina bas-återgivning och detaljer jag hör och jag är mycket nöjd. Är jag ensam om att vara i trans?

rolnor

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/03/07 :  16:07:14  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Den skivan är GRYM om man spelar den på riktiga grejer.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Peg
Medlem i AÖ

536 Posts

Posted - 2007/03/07 :  16:22:34  Show Profile Send Peg a Private Message
Jag har inte fastnat för den skivan men gillar ray of light och music som hon gjode innan skarpt. Har nog bara slö lyssnat på den en gång om jag tänker efter så jag ska nog ge den ett par chanser till bara den "##164;"#% förkylningen ger med sig snart så inte allt låter som om det vore instängt i en burk.
Go to Top of Page

jos
Member

815 Posts

Posted - 2007/03/07 :  16:35:45  Show Profile Send jos a Private Message
Jo jag förstår vad du menar.. Lyssnade på Justin Timberlake på en BRA anläggning och tom jag kunde förstå varför småbrudarna är galna..
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000