HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 En skiva för hifinördar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/03/06 :  22:10:31  Show Profile Send gcs a Private Message
Nu har Esbjörn Svensson Trio fått OJ´s Gyllene skiva för sitt album "Tuesday Wonder". Jag tycker att skivan är ett avtryck av föregående skiva och föregående. Tyvärr så upprepar han sig själv men det är väl hans koncept å det verkar ju gå hem med distat piano...fy för den lede. En skiva med distat piano kan väl ändå inte gå hem i våra kretsar....eller?

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/03/06 :  22:19:08  Show Profile Send Ayn a Private Message
Om musiken är bra går den hem. Bra ljud är självklart viktigt men ändå inte prio #1...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

iroise
Member

1753 Posts

Posted - 2007/03/06 :  22:42:24  Show Profile Send iroise a Private Message
Sämsta skivan enligt mitt öra!
Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/03/06 :  23:07:45  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Om det distade pianot är återgivet naturtroget som det distade pianot lät när Esbjörn klinkade på det?

Min anläggningstråd
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2007/03/06 :  23:52:32  Show Profile Send gcs a Private Message
quote:
Om det distade pianot är återgivet naturtroget
Typiskt överstyrd mikrofonförstärkare. Men ES vill att det ska låta som när han spelade in själv på sin kassettbandspelare.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000