HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 MDS satsar på HiFi...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

kasra
Member

588 Posts

Posted - 2002/12/26 :  12:58:59  Show Profile Send kasra a Private Message
detta är saxat från mds hemsida och jag tycker det säger
en del om dem: "Tryckknapps anslutning i vit guldplättering"

/kasra

"Pretty girls dont cry"
Go to Top of Page

Björn N
Fd. Speakerpro

731 Posts

Posted - 2002/12/27 :  16:54:30  Show Profile Send Björn N a Private Message
quote:
Originally posted by kasra

detta är saxat från mds hemsida och jag tycker det säger
en del om dem: "Tryckknapps anslutning i vit guldplättering"

/kasra




Optimist. punkt slut.
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/12/27 :  21:02:30  Show Profile Send celef a Private Message
Som ett stort MDS-fanatic'er kan jag bara nämna att element å sånt tillverkas utrikes by OEM-fabriker, läste nån annons där husguden å masterbrain Backe åker jorden runt för att plocka ihop lösdelar (talspolar, gummikanter, spindlar, ...) för de nya elementkollektionerna. Vem vet, kanske går han just nu omkring med nästa års stringtrosor (100% italian silk) på sig för att se om de behövs några modifikationer för bättre komfort!?

sound pollution
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/12/27 :  22:22:25  Show Profile Send n/a a Private Message
quote:
Originally posted by celef

Som ett stort MDS-fanatic'er kan jag bara nämna att element å sånt tillverkas utrikes by OEM-fabriker, läste nån annons där husguden å masterbrain Backe åker jorden runt för att plocka ihop lösdelar (talspolar, gummikanter, spindlar, ...) för de nya elementkollektionerna. Vem vet, kanske går han just nu omkring med nästa års stringtrosor (100% italian silk) på sig för att se om de behövs några modifikationer för bättre komfort!?



Haha, den var bra!
Go to Top of Page

Alarma
Member

61 Posts

Posted - 2002/12/31 :  13:34:23  Show Profile Send Alarma a Private Message
Ja hehe, personalen kanske inte är den trevligaste och mest kunniga heller...

Men jag upptäckte på deras hemsida att de har börjat sälja Tannoy för rätt bra priser (t ex Tannoy MX1 för 1949 kr mot Ljudmakarn där de kostar 2490 kr - fast ljudmakarn har ett "M" efter så det kanske är en bättre version av denna).
De har tydligen också lite dyrare Tannoy upp mot 15000 kr.

Har ni märkt att han som äger företaget eller är marknadsansvarig och heter Patrik (och något efternamn som är slovenskt tror jag), är med överallt på deras produktblad och kataloger hehe ...

Jag tror att han är slovensk eftersom på studentavslutningen förra året vid Huddingegymnasiet som jag var och tittade på så stod deras Lamborghini Roadster där och två killar med bakåtslickat hår och dyra solbrillor stod vid bilen och hon som skulle åka
som hade tagit studenten hade en slovensk flagga. Det måste ju var något samband.
Det spelar ju ingen roll men bara en kul hypotes...

En störande grej som jag har upptäckt i MDS kataloger och utskick och även i Hifi Kit:s lusiga gamla katalog från 1800-talet , är att på några ställen har de stavat djupbas - "ljupbas". Urk!!

Näe, vad jag är petig...

/Erik P
Go to Top of Page

oliver
Member

714 Posts

Posted - 2003/01/09 :  15:22:11  Show Profile Send oliver a Private Message
quote:
Originally posted by chrille

quote:
Originally posted by David A

Jag är alldeles säker på att jag läst ett reportage om några lokaler i stockholmsområdet där MDS tillverkade sina egna produkter. Kommer bland annat ihåg en bild med en talspolelindare som stod och gjorde talspolar till Monsterbasarna... har jag drömt detta?



Det har jag också för mig ha läst.
Var det inte "Swippe" och backe som var med? finns nog med i någon av katalogerna...
Kan också ha vart en av deras nya textilfabriker som tillverkar stringtrosor av märket MDS de Nante
När får vi se Sonus Faber boxershorts

Pratade med Swippe i somras dom ska öppna butik eller verkstad kanske det ska kallas mittemot den andra butiken på Folkkungagatan där dom ska sälja,modifiera,importera ,bilar "you name it" och även bygga demo bilar.Han skulle tydligen bli föreståndare eller nå't i den stilen,bygga bilar kan han men ljud är han helt ointresserad av enligt han själv.

Skeptiker
Go to Top of Page

Basnarkoman
Member

75 Posts

Posted - 2003/01/09 :  20:17:35  Show Profile Send Basnarkoman a Private Message
Alarma:

Tror nog du såg fel, Patriks efternamn låter polskt, jag är typ 99% på att han är polack. Hans posar i MDS katalogerna är riktigt sköna kräkmedel.

www.svsubwoofers.com
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000