HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 tips om ni inte har att fjutta på med till brasan.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 4

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/05 :  17:35:18  Show Profile Send mayro a Private Message

Driver Mayros hifidagis

Edited by - mayro on 2007/03/05 17:35:52
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/03/05 :  22:25:15  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Gillar varken att bli kallad rödstrumpa(oavsett vad du menar med det) eller maffiamedlem så ta genast tillbaka det mayro!

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/06 :  17:54:04  Show Profile Send mayro a Private Message
Fisksmisk ola

jag har kollat efter ditt nick tidigare i tråden. och ser dig inte ens.. iofs kollade jag inte så noga.. men säg på vilken sida du finns så skall jag kolla på din önskan du ställer...

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/03/06 :  18:59:54  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
"varför är det en konstig inställning?? Eller är du en sån där rödstrumpa som anser att vi med USA bilar skulle utrotas tillsammans med alla med snopp.. "

Sen gillar jag miljön...

Edit: Bör kanske tillägga att jag med utrota inte menar att döda.

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2007/03/06 19:04:15
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/06 :  19:19:46  Show Profile Send mayro a Private Message

Jaha.. Så du och reeltoreel är samma personer då. För ditt nick finns inte med här tidigare.....

ja är du nu samma person så kan jag visst säga ledsen jag drog till aningen hårt.. men du lär ha svårt att förklara dig för modsen då dom ertappar dig med dubbla nick..

men är du inte samma person så bör du inte ragga bråk i efterskott här vilket jag bedömmer det är vad du gör endast.

sök ditt bråk anorstädes är mitt tips..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/03/06 :  19:25:16  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Nja, tyckte mest att du uttryckte dig väldigt stötande och det tycker inte jag är rätt.

Sen har jag ingen lust att kommentera dina åsikter i övrigt för jag tror inte det skulle leda någonstans, det har ju tidigare visat sig att vettiga argument inte går hem hos dig.

PS. Tända brasan med bensin är ändå det roligaste sättet att starta en brasa på.

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/03/06 :  19:41:41  Show Profile Send ohmega a Private Message
Ja men för i "#%¤"%¤....NÅN här på formet å andra med för den delen i detta avlånga land - eldar med olja...å detta är inget man diskuterar...men om man använder en tejpbit för att för att tända vedpannan..ja då jävlar!?

Snälla...vad har känslan för proportioner tagit vägen....

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/03/06 :  19:51:19  Show Profile Send mayro a Private Message

DET kan man undra ohmega... det kan man undra...

Fisksmisk ola skrev.

quote:
Sen har jag ingen lust att kommentera dina åsikter i övrigt för jag tror inte det skulle leda någonstans, det har ju tidigare visat sig att vettiga argument inte går hem hos dig.

Ja.. med stilen du använder här igen så lär du knappast i fortsättningen heller vinna min respekt.. För om denna stilen är förlagan till dina sk "vettiga argument" så vet jag säkert att dom INTE kommer "gå hem..

men du.. Sådant "går inte hem" hos någon vettig person annars heller.. Så den stilen du verkar tro är den normala gäller möjligen endast hos dig..

Mvh
Tobbe.

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

McGyver
Member

1737 Posts

Posted - 2007/03/06 :  20:23:55  Show Profile  Visit McGyver's Homepage Send McGyver a Private Message
[Edit] : För många fönster igång!

/R

The probability of someone watching you is proportional to the stupidity of your action.
- A. Kindsvater

Edited by - McGyver on 2007/03/06 20:25:32
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8641 Posts

Posted - 2007/03/06 :  23:07:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
quote:
eldar med olja...å detta är inget man diskuterar...men om man använder en tejpbit för att för att tända vedpannan..ja då jävlar!?

Man ska INTE använda tejp till att tända oljan om den inte tänder..

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2007/03/07 :  00:00:07  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
...

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2007/03/10 :  17:36:10  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
"..med stilen du använder här igen så lär du knappast i fortsättningen heller vinna min respekt.."

Känns inte som något jag någonsin har eftersträvat. Har jag skrivit att jag försöker vinna din respekt nånstans? Isåfall tar jag tillbaka det genast, jag anser den nog inte vara värd så mycket.
Min respekt för dig har undergrävts av i princip varje inlägg du lagt i den här tråden och på forumet överhuvudtaget, på de övriga forumen också för den delen.

Misvh

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2007/03/11 :  13:19:14  Show Profile Send ohmega a Private Message
oki: både "klas i sjön" & k-rauta säljer visst tändkuber till vettiga priser

Edit: fast om man är lika sniken som jag är så är väl det enda sättet att tända på det förslag som Tobbe L nämnde..hugg upp en ¤&¤#& massa "spetor" - gärna en hel skottkärra..så man inte behöver dona med detta var å varannan morgon..trött, stressad å frösen.

...hur som helst..hittade ett tips som är lite "halvt OT" men som "ligger inom samma härad".

Urklipp från en site:

Många har kaminer med glasdörrar och om de blir sotiga, fukta ett hushållspapper och doppa försiktigt i askan. Gnid sedan glaset och torka torrt med fuktat hushållspapper. Sedan är det bara att kasta in papperet i spisen och elda upp det med nästa brasa. En god tumregel är att alltid tända brasan med rena glas.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2007/03/11 13:49:58
Go to Top of Page

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2007/03/20 :  10:55:23  Show Profile Send poppen a Private Message
I alla tider har man använt sig av dagstidningspapper. En konventionel beprövad metod. Ifall du inte får fart på brasan är veden sur. Lyckas du få fart på en genom sur ved då då ryker det en hel del kolmonoxid. - Kanske inte meningen att de ska få fyr på en sådan brassa innom hus. -Jag är ingen expert på ventelation så missförstå mig inte.

Mitt förlsag är tidningspapper har alltid funkat så länge papper har funits. Du kan ju alltid leta efter en torkad björk ticka som växer på en björk den brinner länge. Ett Gammal metod från den tiden Henenhös hade blöjor ( ej Pampers ) - miljövänligt också.

Lycka till med brasan hemma hoppas den skapar en mysig stämning.

Tjärälgen fungerar riktigt bra den också.
Diesel kan ju fungera ifall du vill att gästen ska hem lite tidigare med tanke på lukten de sprider.

Edited by - poppen on 2007/03/20 11:02:05
Go to Top of Page
Page: of 4 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000