Author |
Topic |
Bernt Jansson
400.000-klubben
19763 Posts |
Posted - 2007/03/09 : 16:35:32
|
Kan inte påminna mig att jag haft något som helst problem med posten. |
MVH Bernt Mitt system
"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman
Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
|
|
|
Orpheus
Member
970 Posts |
|
Nykmark
Member
379 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 09:25:31
|
Fick ett par Talon Hawk skickade till mig med posten, resultat:
Detta var vad som hände med en av högtalarna...
Efter en månads skickande av papper fram och tillbaka till posten så fick jag full ersättning för mina utlägg, inklusive postförskottsavgift! Om ni någon gång råkar ut för något liknande, spela på hur besvikna och ledsna ni är, inte på hur förbannade ni ( egentligen ) är. Det funkar bättre, tror jag. Posten hämtade den misshandlade högtalaren för inspektion, den andra kom dom aldrig och hämtade. Den står på vinden, någon som behöver en bra center till hemmabion?
Erfarenhet #2: Skulle bygga en dator till en arbetskamrat, fick grejorna med posten, på ovansidan av datorlådan var det ett märke som om någon hade tappat ett hårt hörn rakt ner på datorlådan. Datorlådan är alltså förpackad i en stadig pappkartong med frigolitdistanser, datorlådan är tillverkad av ganska stadig plåt, och ändå är det ett slagmärke på toppen av den...
Erfarenhet #3: Beställde mina Amphion Argon II. Säljaren: "Vi skickar dom med posten". Kalla kårar krälar längs ryggraden. Argonerna klarade med nöd och näppe resan på 15 mil med posten, inga märken på högtalarna men på kartongen var det det vanliga märket av ett vasst hörn som slagit in i sidan på högtalarkartongen. Den här gången hade frigoliten tagit emot smällen, puh!
Jag litar inte riktigt på posten längre.
Mvh |
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
|
|
rovis
Member
274 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 15:07:54
|
Mitt tips angående kontakter med postens kundtjänst, är att man ska ringa igen om man inte får ett rimligt gensvar första gången. Det sitter en del stolpskott där, men de flesta är bra.
Om man har professionella kontakter med posten, kan man fråga lite försiktigt på sitt företagscenter om de vill tipsa om en bra säljare att ta direktkontakt med. Det är inte så det ska gå till egentligen, men vissa är verkligen dåliga. |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 15:48:39
|
Nymark, så såg mina förra högtalare ut med helt sönderkrossade. Skickades av posten med... |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Nykmark
Member
379 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 17:17:10
|
asimov66> Fick du ersättning för skadorna? |
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
|
|
B-200
fd. asimov66
4687 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 17:19:59
|
jepp.
blev konstaterat att det skett (skador) pga oaktsamhet. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
|
|
Nykmark
Member
379 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 17:35:18
|
Vad bra att du fick ersättning , hela nöjet med inköpet blir förstört när man råkar ut för sånt här
|
Det är du som avgör om din anläggning låter bra! |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2007/04/04 : 08:17:53
|
tidigare har posten skickat tillbaka paket till tubesandmore utan förklaring.
nu har jag väntat över två veckor på ett paket från hifidistribution.
Man börjar fundera på om det är lokala "posten", brevbärarn eller någon granne som förskingrar paket/avi? |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
Topic |
|