Author |
Topic |
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 22:47:20
|
hal: Du får ta och påbörja bildandet av kvällens AAAARRRGH!-grupp. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 22:59:17
|
Emmylou Harris förknippar jag med Gram Parsons,Boulder To Birmingham har jag för mig handlar om honom. Bright Lights And Country Music,jo då-Gram Parsons. Får inte ihop det med första ledtråden men i alla fall/ Svar-Gram Parsons.hmmm |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 23:07:12
|
Och vi andra får väl bilda en "Fattar noll -grupp" |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 23:09:26
|
Electric Light Orchestra - State Of Mind Bill Anderson - Bright Lights And Country Music Emmylou Harris - Boulder To Birmingham |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 23:11:33
|
Gus får göra hal sällskap.
Mickel-mackel: Det här är inte särskilt komplicerat utan jag vill fortfarande hävda att detta är ganska rättframt. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 23:22:50
|
Benny Andersson? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 23:36:42
|
quote: Gus får göra hal sällskap.
Arrrgh....men det var s.a.s väntat |
|
|
Mc Square
Member
3723 Posts |
Posted - 2007/02/27 : 23:44:23
|
Wales... |
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!
"220 volt för att det kittlar så skönt" |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 00:15:34
|
Jag är officiellt med i "fattar noll" gruppen...
har googlat länge nu och det får räcka... hittar inte något sammband mellan dessa tre, ellan två gör jag det men inte tre. jobbigt... FATTAR NOLL!!! |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 00:46:12
|
Inte heller Benny Andersson eller Wales är rätt svar. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 01:27:16
|
ARRRRGHHHHHHH.......
Återigen får man gå och lägga sig bitter och desillusionerad... Har man turen att somna blir man hemsökt av mardrömmarna om dessa asymptotiska pinnar som man aldrig får lägga rabarber på.
Go natt pojkar. |
Veckans skiva, här ! |
|
|
olabero
Starting Member
3 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 03:58:07
|
Kan bara hitta Birmingham som gemensam nämnare till iaf 2 av låtarna. *ELO bildades där *Emmylou's låttitel (edit: hmm född i Birmingham, AL)
..men sedan /OlaBero |
System:
SAT Amplifix : SAT CDFix : Harmonic Tech Truth XLR : Dynaudio Contour 1.3se : Pioneer AX2 : Rotel RDV 1080 : Dynaudio Contour Center : B&W Matrix 2 S2 : Infinity Kappa Sub |
Edited by - olabero on 2007/02/28 04:11:23 |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 12:22:36
|
Jag som i den sena kvällen och under natten var med i sovgruppen svarar:
Colorado
Därför att Colorado är en state Amerikas Förenta Stater
NHL-laget heter Colorado Avalanche, blixtar brukar ge Bright Lights
Staden Boulder ligger i Colorado
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 12:52:24
|
olabero:
Välkommen till den tappra skaran deltagare i Röda Tråden! Du kanske skulle ta en titt i regel och poängsammanställningstråden. http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=33627
Man får alltså bara avge ett svar per ledtråd och detta inlägg får inte editeras. Vad som är svaret bör anges tydligt så att det inte råder någon tveksamhet. (Oavsett så är inte Birmingham svaret.)
Jörgen: Nej, vi får tyvärr höra ytterligare ett AAAARGGH! eka över nejden. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 13:13:40
|
ARGHHHHHHHH...
ztenlund - medge att det i alla fall var en röd tråd jag fann, även om det inte var Den Röda Tråden.
/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 16:04:15
|
Ok... Birmingham ligger i West Midlands, England (birmingham + state] och en orkester spelar ju musik... vet att detta är fel men jag måste prova.
Då blir mitt svar. Midland Youth Orchestra |
Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiarimitt system |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 16:32:04
|
Tyvärr får jag ta och dra det välkända men förhatliga strecket då inget korrekt svar inkommit.
Nu är det faktiskt så att flera har anledning att säga AAAARGGHH! extra högt eftersom de varit inne på rätt spår men kommit fram till fel svar.
Så här var det tänkt:
Electric Light Orchestra - State Of Mind --> En delstat i USA... Bill Anderson - Bright Lights And Country Music --> ...med samma namn som en av de bäst säljande amerikanska (country)grupperna genom tiderna... Emmylou Harris - Boulder To Birmingham --> ...där den största staden heter Birmingham.
Det betyder att svaret är Alabama.
Länk till biografin på bandets hemsida: http://www.thealabamaband.com/bandbios.html
Det var väl inte särskilt komplicerat? |
|
|
byakugan
Member
707 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 16:48:46
|
AAAARGHHH!!!
fin tråd, och nu när jag tänker efter lite så var det inte så särskilt svårt. men, man måste hitta rätt kombination av kryddor för att maten blir perfekt... vad är det jag säger, (försöker hitta på nya ordspråk) |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 17:42:45
|
Nu låter det här som "surt sa räven ..."
Jag hade Alabama som idé ett tag (just med tanke på Birmingham (framgooglat!)), men jag tyckte det var för svagt samband med ledtråd #2. Men då tänkte jag framförallt att delstaten inte väl är den första man tänker på i samband med country ...
Nåja, pååt igen , ikväll hoppas jag! |
|
|
ztenlund
8776 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 17:50:41
|
Visst är delstaten Alabama inte det första man tänker på, men bandet med samma namn (som kommer från Alabama) har sålt runt 75 miljoner plattor vilket är mycket mätt med vilken standard som helst och särskilt om man bara tittar på country. |
|
|
Mickel-mackel
RödaTråden vinnare
4935 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 18:05:47
|
Jodå, jag håller med =) Nu är ju jag inte särskilt väl bevandrad i country, Dolly Parton och Nashville, sen kan jag inget mer ;D (Hank Williams med, förresten... har ju tom en skiva med gnället)
Men, absolut, med gruppen Alabama i åtanke så blev det helt klart ett nystan av de där trådarna. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/02/28 : 18:16:31
|
Där ser man, jag var inte helt ute och cyklade...
Och mickel-mackel, ny tråd tager sin början om ett par timmar ungefär...
/Jörgen G |
|
|
Topic |
|