Author |
Topic |
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/02/25 : 12:51:51
|
engelholm audio - Floro
Teknisk information: Imponerande bra!
Pris: -värd!
Välkommen på lyssning!
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/25 : 13:50:47
|
Jag gillar specen.
Får nästan boka in en lyssning... |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
Posted - 2007/02/25 : 20:57:29
|
Är det en port eller ett element i nedre kant? |
Exit Planet Dust |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/02/25 : 20:59:58
|
Zalve: Specen är så bra som specen säger! Välkommen hit om du har vägarna förbi...gäller förresten alla seriösa!
n0p: Port! |
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/02/25 : 21:22:21
|
Förstod nästan att du skulle bygga nåt med den diskanten, när den var uppe som nyhet förra våren....tydligen var den så bra som det verkade då |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/02/25 : 21:29:18
|
Teknisk information:? Pris:?
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
snaggvovve
Member
114 Posts |
Posted - 2007/02/25 : 23:25:11
|
Mino är ju väldigt prisvärd. Ska bli spännande att höra priset på Floro... |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 08:51:36
|
Floro's kan man säga att den tävlar mot en full aktiv EA lösning med Mino, Delo Prelo och Baso prismässigt.
Viktiga nyans-skillnader finns mellan dessa två men tycke, smak och egna förutsättningar påverkar självklart valet.
Edit: Prelo ist för Delo |
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
Edited by - EngelholmAudio on 2007/03/01 17:41:31 |
|
|
snaggvovve
Member
114 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 11:19:39
|
OK, då ligger den prismässigt utanför mina ramar i alla fall.
Får nog bli ett par mino för min del... |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 12:26:19
|
Klassisk ek och klassiskt svart/vit foto...
|
|
|
|
kaffekoppen
Semesterfirare
1415 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 17:44:14
|
Äntligen någon som har ordentlig port :)
Gillar diskanten, men undrar lite om baselementet... vad kan du förtälja? |
Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas! Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
|
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 20:16:24
|
quote: Floro's kan man säga att den tävlar mot en full aktiv EA lösning med Mino, Delo och Baso prismässigt.
Och det är?
|
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 20:28:36
|
bör väl bli 17' + drift för basarna. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 20:57:21
|
Zalve räddade mig (omedvetet) i och med "driften" för jag tänkte faktiskt på Prelo och inte Delo. Jag skrev fel ovan.
|
|
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 13:46:32
|
Hmmm - om jag förstår det rätt är Floro en högtalare med inbyggt försteg och delningsfilter som kräver ett tvåkanalsslutsteg per styck - en kanal för diskant repektive woofer - för att det ska låta något ur dem?
Men borde alltså kunna koppla in CD-spelare eller annan källa direkt till högtalaren?
Eller har jag misuppfattat alltihop?
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
nusse
Member
345 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 14:05:37
|
Ja Jörgen, du har missuppfattat det hela fullständigt . Floro är en "vanlig" 2-vägshögtalare. Jämförelsen som tidigare gjorts är endast för att få en uppfattning om priset.
Lite mer info:http://www.engelholmaudio.com/floro.htm |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 14:06:07
|
Hej Jörgen,
Nej det är helt fel uppfattning du har fått.
Floro är en (suverän) tvåvägs golvhögtalare som du kopplar normalt till ett slutsteg (eller en integrerad förstärkare).
Är det nån speciell formulering som får dig att tänka som du gör? Känns som den formuleringen isf borde skrivas om av mig i så fall. Hjälp mig bli tydligare!
|
|
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 14:19:17
|
EA det är följande kombination som fick mig att tro detta: quote: Floro's kan man säga att den tävlar mot en full aktiv EA lösning med Mino, Delo Prelo och Baso prismässigt.
Direkt följt av:
quote: Viktiga nyans-skillnader finns mellan dessa två system men tycke, smak och egna förutsättningar påverkar självklart valet.
Edit: Prelo ist för Delo
Hade inte meningarna stått tillsammans hade jag inte trott att det var någonting konstigt. Vilket man inte heller får uppfattning om på din webbplats, men informationen där och i denna tråd är ju inte samma i alla delar.
/Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2007/03/01 14:23:18 |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/03/01 : 17:10:26
|
Jörgen, okej! Jag är kanske för hemmablind för jag ser inte riktigt otydligheten. Har du lust att hjälpa mig vidare får du gärna PM'a eller maila ett förslag. Annars - peace out!
Edit: Jopp - nu ser jag potentiell otydlighet.
|
|
Edited by - EngelholmAudio on 2007/03/01 17:40:58 |
|
|
Poe
Member
808 Posts |
Posted - 2007/03/07 : 09:01:24
|
Ser läcker ut. Vad är priset? |
eof Min anläggning |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2007/03/07 : 09:14:15
|
Poe: 24'990 kr per par.
|
|
|
|
Poe
Member
808 Posts |
|
|
Topic |
|