HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon testat HTS 2600 MKII PowerCenter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/02/24 :  21:05:19  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message


http://www.monstercable.com/power/productPagePower.asp?pin=3329&LastPage=Reference%20Power

* Monster Clean Power#8482; Stage 2 v.2.1 circuitry filter dramatically reduces electronic noise.
* Dual LED bars indicate available voltage and current draw.
* 10 surge-protected, color-coded AC outlets.
* T2#8482; automatic disconnect/reconnect protection circuitry.
* Tri-Mode#8482; power protection circuitry with audible alarm and auto disconnect.
* $500,000 Connected Equipment Warranty.
* Triple-shielded 8 ft. PowerLine® 200 cable for maximum power transfer.
* 5750 joule rating provides a high level of surge absorption.
* 3 pair surge protected 2.5 GHz coax connectors.
* 1 pair of surge protected phone connectors with splitter.
* Dimensions: 6 1/4 H x 13 1/4 W x 19 7/8 D; weight: 15.42 lbs.

Finns det någon här som vet något om detta filter? kanske har någon läst en recension eller liknande. Jag hittar inte mycket recensioner eller text om denna på internet.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/02/24 :  21:17:26  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Jag har testat den. Upplever den som mycket bra för sitt pris och att den kommer göra nytta i många anläggningar. Den är inte lika komplett som de större filtren i serien och tex om man jämför med Transparent Pi8 eller Nordost Thor, men de kostar 6-7 gånger mer.
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/02/24 :  21:21:34  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Ok, låter ju bra, om man jämför med modellerna över, vad är skillnaden? jag vet att det är olika versioner på filter men inte vad det innebär och att det är 2 till sepererade uttag på modellen över.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/02/24 :  21:40:52  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Jag har testat filtret i två anläggniangr som ligger i 300 - 400 kSek-klassen, båda med kraftiga slutsteg. Jag upplevde att 5100 modellen gjorde dessa anläggningar mer rättvisa. Har man enklare utrustning tex med integrerad förstärkare tror jag 5100 för 12000 kan vara overkill. Vi testade flera filter och det var så stora skillnader på samma filter i de två anläggningarna, så jag vill inte ge några omdömen som skall tolkas som allmängiltiga.
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/02/24 :  21:45:35  Show Profile Send Matrixen a Private Message
...tror inte det var MkII vi testade.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000