Author |
Topic |
|
Gebex
Member
884 Posts |
Posted - 2007/02/23 : 22:34:13
|
Jag såg just att Jazz At The Pawnshop 30th Anniversa (Super Audio CD) har börjat säljas.
Ganska högt pris 349 kr
Från reklamen: - EXKLUSIV 3-SACD-BOX - BEGRÄNSAD NUMRERAD UPPLAGA - INNEHÅLLER EN PROPRIUS/PROPHONE/SWEDISH SOCIETY- KATALOG 2007 - INNEHÅLLER 20 MINUTER TIDIGARE OUTGIVET MATERIAL - DIGITALLY REMASTERED - BONUS DVD MED INTERVJUER INGÅR
Tycker ni att den är värd att köpa om man redan har azz At The Pawnshop SACD I ?
|
|
TBA
Member
290 Posts |
Posted - 2007/02/24 : 19:18:15
|
Jag tycker den låter klart intressant. Ska upp på måste köpa listan. |
|
|
snaggvovve
Member
114 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 15:27:46
|
Numrerad upplaga på 3000 ex.(varav jag själv fick 2009).
Så ska du köpa den så skynda dig innan den tar slut. Det lär ju finnas intresse av denna i hela världen så upplagan kan ju inte räcka så länge... |
|
|
Rutger
Member
135 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 13:28:05
|
Jag beställde mitt exemplar först i måndags, 5 mars, från en känd svensk näthandlare. Fick #794/3000.
Köpvärd? Dyr? Boxen kostar $90 i USA (643:-) hos Acoustic Sounds och Elusive Disc. 349:- känns alltså billigt, särskilt när man får 3 hybrid-SACD och en DVD. Ett praktiskt sätt att få alla SACD till ett dubbel-CD-pris; tillkommer investeringspotentialen.
Gebex, köp boxen och sälj din SACD Vol. 1.
Ljudet? Har bara hastigt jämfört CD-spåret med en Proprius 24K-guld-CD, kan inte spela SACD och tycker att ett digitalt format i taget får räcka för mig (LP:n är försvunnen i samlingarna). Nog verkar det klart att den nya skivan mejslar ut instrumenten tydligare, tajtare, lättare att höra pratet i bakgrunden. Utstyrningen är lägre men skillnaderna är inte beroende av volymen.
Men besvikelse var min första känsla. Elusive Disc skriver att DVD:n innehåller intervjuer med artister och ljudtekniker. Pyttsan, det är "bara" Erstrand och Riedel som är med. Gert Palmcrantz kommenteras och visas upp i form av stillbild. Jag beundrar Gert oerhört och hade gärna, lätt pinsamt att erkänna, sett en film med den levande personen. Han är cool. Å andra sidan är det måhända i linje med hans karaktär att hålla en låg profil även här. |
|
|
gcs
Member
5273 Posts |
Posted - 2007/03/10 : 15:07:01
|
Gert är en mycket pratsam och trevlig person, hur många gånger har man inte garvat åt hans vilda berättelser. Alla jazzmusiker, levande och döda älskade att jobba med honom i studion. Jag har haft nöjet att känna honom sedan slutet av 60-talet då han jobbade ute på Europa Film. Nu är han ju pensionär men jobbar med jazzprogram i närradion ute på Lidingö tillsammans med en annan ljud och musiklegendar Bengt Nyqvist. |
|
|
|
Topic |
|