HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Bra att handla på orten
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/02/22 :  18:01:14  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Jag måste bara få slå ett slag för att handla på orten.
Det är säkert inget fel med att handla på nätet, men....

Jag köpte för några månader sedan en ny laptop.(11995:-)
Denna segade efter några veckor i det trådlösa näverket.
Har haft datorn inlämnad 2 ggr för detta utan att felet avhjälpts.
Idag lämnade jag in den igen och en timma efter att jag varit där
så kommer ägaren till databutiken i egen hög person med en ny dator till mig.
Denna kostar idag 17995:- och är således en dator med betydlig bättre prestanda.
Som plåster på såren sa handlarn å gick!
Det kallar jag service!!!!

ps, Att jag har under tiden min dator varit inlämmnad fått tillgång till en likadan lånedator.
Försök med det på nätet

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2007/02/22 :  18:05:24  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Det där låter mycket trevligt...

Har själv min bärbara dator inne på service.
Men det skulle ta två till fyra veckor
O det är via en vanlig butik o inte någon näthandel...

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2007/02/22 :  19:46:02  Show Profile
Det låter som ett stort undantag det där reeltoreel. Kul det funkade för dig :)
Lokala affärer brukar ju suga något fruktansvärt med höga priser och dålig service...

Förtydligande: Vanliga affärer brukar skicka bort sina prylar för det mesta och det tar TID.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert

Edited by - Martin.M on 2007/02/22 19:53:09
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2007/02/22 :  20:16:37  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
Hur på sett segade den?
Har kanske ett liknande problem med min HP...

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/02/22 :  20:35:54  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
quote:
Hur på sett segade den?



Det trådlösa nätverket segade ihop.
Mao så hade jag max uppkoppling 0.3 mb
Linan in är på 7mb.
Något i moderkortet tydligen.

quote:
Det låter som ett stort undantag det där reeltoreel


Aldrig! "Min" databutik har alltid behandlat mig på detta viset.
Å andra sidan har jag aldrig handlat dataprylar på annat ställe heller.

quote:
Lokala affärer brukar ju suga något fruktansvärt med höga priser och dålig service...



Icke denna! Det kan jag lova, brukar kolla internetpriser innan jag handlar å det skiljer inte nämnvärt faktiskt, ibland är dom t,o,m billigare på vissa saker






"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Karnaa
Member

614 Posts

Posted - 2007/02/22 :  20:39:26  Show Profile  Visit Karnaa's Homepage Send Karnaa a Private Message
det var inte så ,att när du drog ur strösladden så kom det igång?

Nybliven husägare :O)

Integra Research RDC-7,AAD Q-40,Q-20C,Q-10,Q-1000 samt SUBMASTER 11,Vincent SAV-P200 och SP-997 och Marantz DV-9500,Marantz TT-15S1,Electrocompaniet ECP-1 riaa,LG 42PX5R,Audioquest Vulcano,Caldera,Anaconda,King Cobra,Eagle Eye,HDMI-3,Supra m.m.
http://www.minhembio.com/Karnaa

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=40942&SearchTerms=karnaa
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/02/22 :  20:42:40  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Nej Karnaa! Det var hela tiden.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/02/22 :  20:43:55  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Är det så i ditt fall kanske det kan vara en switchad nätdel i trafon som stör det trådlösa nätverket.
Bara en idè!!

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

denada
Member

501 Posts

Posted - 2007/02/23 :  09:45:38  Show Profile Send denada a Private Message
Jag har som reeltoreel aldrig haft dåliga erfarenheter av "min" datorbutik.
Jag skiter i att det är dyrare att handla där. Det är trevligt att kunna gå in och ta en fika när frun tvingar en ut på stan för att "handla" (läs gå och titta på 1 000 000 kläder). Dessutom så tycker jag att det är trevligt när de ber om hjälp för att göra vissa saker och så vidare. Jag har "udnervisat" dem ett par gånger så visst jag har väll ett gnaska märkligt förhållande till min lokala butik.

Det är lite kul när folk börjar fundera på om de ska beställa grejer eller inte. Jag hävdar att köp lokalt.
Detta för att servicen i en liten ort är TVUNGEN att fungera. Annars så finns man inte kvar så länge. Den lokala datorbutiken har väll varit i gång sedan 1992 i "egen regi" innan det så var han hårt knuten till kedja...

Stötta lokala handlare!!!

Även med skivköp och pryl köp. Oftast kan de fixa fram det man ber om men det kanske blir lite dyrare än att skicka efterdet från nätet. Men strular något så är det MYCKET trevligt att ha nåon lokal att dunka prylen i skallen på om det inte fungerar. Och det är värt MASSOR.

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000