HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 [DIY] 2-vägs aktivt delningsfilter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

XizzeriA
Member

108 Posts

Posted - 2007/02/21 :  13:48:22  Show Profile Send XizzeriA a Private Message
Har två nästan kompletta kretskort som legat och skräpat alltför länge nu som jag säljer till högstbjudande. Korten behöver kompletteras med ett par kapacitorer samt 12 V nätdel har jag för mig (jag är inte säker, utan låter er döma efter bilden). Jag har fyra OPs (2604) att skicka med, men bilderna pekar åt att fyra ytterligare krävs.

Fullt fungerande ska korten agera 12dB/oktav 2-vägs stereofilter. Med hjälp av jumprar går det sedan att justera delningsfrekvensen i hack. Om fler delningsfrekvenser önskas kan man komplettera med ytterligare motstånd enligt bild.

För full dokumentation, besök:
http://www.delta-audio.com/Active%20filter%20two.htm

Och här är bilden på ett av mina två identiska kort:
http://www.flickr.com/photos/mikaelnystrom/397578828/

Anledningen till att jag inte kan så mycket om korten är att jag köpte de här på HifiForum (kommer inte ihåg alias) och har sedan inte tagit mig tid att sätta mig in i att göra färdigt projektet (någon som känner igen sig?). De förefaller dock vara proffsigt lödda och jag kanske kan tänka mig att ta tillbaka de om de inte skulle fungera i komplett skick.

Hör av er via PM så kan ni få bilder eller telefonkontakt. Korten finns i Jönköpingsområdet men kan förstås skickas.

Pris: bud

Edit: Bump, ingen som känner sig det minsta intresserad?

XizzeriA

Edited by - XizzeriA on 2007/02/27 20:49:33

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2007/02/27 :  23:55:43  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Känns inte som jag vill skinna dig, så led mig på rätt prisspår.

Eller varför inte fråga någon här efter hjälp, det finns garanterat de som hjälper dig..

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

XizzeriA
Member

108 Posts

Posted - 2007/03/01 :  19:05:06  Show Profile Send XizzeriA a Private Message
Har fått 500 kr bjudet. Då jag gärna vill göra en snabb affär släpper jag korten imorgon om ingen annan lägger ett högre bud. Jag ska till Sthlm i helgen och kan ta med mig korten om någon vore intresserad av det.

XizzeriA
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000