HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 CD-spelare med borstad alu-front.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:46:38  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Sambon har i förbifarten nämnt att en ny CD kanske vore på sin plats. Lika bra att börja fundera lite på alternativ, tar ju några månader att komma till skott....
Skall vara snygg med borstad aluminium i fronten (ren och prydlig med andra ord, inget blått heller). Ett alternativ kan vara en DVD om den ger en bra bild med HDMI och har en riktigt bra scaler till 720p, men främst bra ljud.
Har funderat på en Freja, men den är dyr. Kostnad helst ej över 5000 men kan ju sträcka sig lite om det krävs. Några förslag?

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

You can kalla mig James, eller Jimmy för de svenska

wallraff
Member

1077 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:52:08  Show Profile Send wallraff a Private Message
Audio Analogue har några att kika på. Finns begagnade för dom pengarna om det är aktuellt.

Eller en Atoll som finns exempelvis på ljudmakarn och kostar 6175:-.
http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=984&menu=1

"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"

Almost Famous
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:56:57  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message

Jungson MoonHarbor har oxå borstat alu.
(HDCD)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:59:19  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Atoll går inte riktigt hem designmässigt, vet inte varför men tror att det mest är deras logga jag stör mig lite på.
Audio analogue har jag för mig jag lyssnat på (paganini? kan det stämma?). Lät lite instängd/som om man lagt en filt över ljudet som jag kommer ihåg det. Kan jag blanda ihop det kanske? Den funkar ju designmässigt annars.

Fått ordning på förstärkaren än? Jajamensan, den står där borta och svänger för sig själv!

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/02/20 :  14:13:56  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag har själv hört lovord om Sherwood cd-772, kostar strax över 3 tusen, väger 7-8 kilo om jag minns rätt vilket får anses som stabilt. Stilren front, snygg tycker jag. http://www.cinenow.com/uk/image-report-30964-ifa_2006_sherwood_30964.jpg.html

Själv har jag gått och sneglat på Advance Acoustics mcd203 som har kommit i en uppgraderad version. Också tung och är rörbestyckad. Går tydligen att enkelt uppgradera med bättre rör för ännu bättre ljud. Finns med helaluminiumfront om jag minns rätt.

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2007/02/20 14:15:07
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/02/20 :  14:44:01  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Sherwood såg ju rätt trevlig ut. Gillar en av deras features: "european sound-tuned".

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/02/20 :  14:56:24  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Jag är ju europé (i alla fall sist jag kollade i passet), så jag måste väl gilla det soundet...?

Edit: Det är ju egentligen jättesmart att finjustera ljudet geografiskt sådär... Eftersom jag bor i Kungsör borde jag hitta nåt som är "southern-Westmanland tuned", undrar om Sherwood kan fixa det?

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2007/02/20 15:04:01
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/20 :  15:03:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message

Har sett några begagnade runt 4-4.5k,
Ny är 6600:-

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Magils
Member

7061 Posts

Posted - 2007/02/20 :  15:18:46  Show Profile  Visit Magils's Homepage Send Magils a Private Message
Marantzen är läckra...

- Det finns inget problem som är större än lösningen..

- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/02/20 :  15:24:39  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Zalve, den ser ut exakt som något jag letar efter. Har du någon erfarenhet av den? Intryck?

Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/02/20 :  16:05:31  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41940&SearchTerms=Music,Hall,

och

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=44186&SearchTerms=Music,Hall,#top

/M
Go to Top of Page

Dr.Nope
Member

631 Posts

Posted - 2007/02/20 :  16:09:32  Show Profile Send Dr.Nope a Private Message
Hmm... har sökt med google efter reviews, men glömde bort det mest självklara. Här på forumet. Jisses vilken kort hjärna man har så ofta nuförtiden *Skäms*

Go to Top of Page

guy gadbois
Member

2415 Posts

Posted - 2007/02/20 :  16:20:59  Show Profile Send guy gadbois a Private Message
Mer Recensioner finns på:

www.creative-audio.se

Min anläggningstråd

Edited by - guy gadbois on 2007/02/20 16:21:28
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2007/02/20 :  16:24:36  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
En sån här har jag ägt själv, låter kanonbra, säljes via exempelvis hifitrade.se om du inte vill importera själv, väl värt pengarna dock....

..sen har dom den här också, låter ännu bättre

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet

Edited by - Thomas_Ö on 2007/02/20 16:25:06
Go to Top of Page

Snoddas
Member

920 Posts

Posted - 2007/02/20 :  21:28:29  Show Profile Send Snoddas a Private Message

Vill nog hänga på "Mc Square" och hans tips.

Har själv haft den och har en kompis som har kvar sin och dom
låter mycket bra! Lirar tillsammans med en Shanling SLM-A40stärkare. Hela saken i borstad aluminium (du e en man i min smak).

Fjärren till är i trä och aluminium. Pryder vilket vardagsrum som helst.
Den kan också köpas ny för ca. 5000Sek. med träfjärren och 2 års garanti! Levererad hem till din dörr!

NEJ INTE FRÅN KINA!!

Den kostar runt 11000Sek i England, nästan 9000Sek i Danmark och Norge så 5000Sek måste anses väldigt prisvärt....

"And if you ever come across us don't give us your sympathy
You can buy us a drink and just shake our hands
And you'll recognise by the reflection in our eyes
That deep down inside we're all one and the same"

-Derek William Dick aka Fish-
Go to Top of Page

l99_man
Member

108 Posts

Posted - 2007/02/20 :  22:21:58  Show Profile Send l99_man a Private Message
Vill också lägga in en röst för Jungson Moon Harbour S2.
Har haft den modellen med rör i utgången, och den låter bra! Tror rör-modellen är marginellt dyrare än standard-modellen.

/Martin
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2007/02/21 :  08:23:34  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Kanske en Primare DVD26 i titanutförande.
http://www.primare.net
Riktigt skapligt CD-ljud och bra bild.
Säljs med DVI/HDMI-kort (720P / 1080i) sedan ca ett år tillbaks (äldre spelare går att uppgradera för ca 1200:-)
/Micke
Go to Top of Page

Zombie
Member

2502 Posts

Posted - 2007/02/21 :  08:32:41  Show Profile Send Zombie a Private Message
Quad 99 CDP eller 99 CDS har i o f sig inte borstad alufront, men väl aluminiumgrå...de är små och syns inte så mycket, och ser definitivt inte ut som en jäkla månlandare...
CDP kan du hitta för 6-7000 beg, CDS kostar runt 6000 ny.

Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket

Edited by - Zombie on 2007/02/21 08:33:42
Go to Top of Page

Thomas_Ö
Member

391 Posts

Posted - 2007/02/21 :  09:50:22  Show Profile Send Thomas_Ö a Private Message
quote:
NEJ INTE FRÅN KINA!!

Hur köper man INTE en Jungson från Kina mig veterligen så tillverkas de och designas där

Original A8T -> Naqref's Dark Serpentine -> ShengYa SV-233 -> EKK -> Audiovector Mi3 Super + en SB duet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000