Author |
Topic |
|
Poe
Member
808 Posts |
Posted - 2007/02/20 : 10:31:00
|
Jag är otroligt sugen på denna konsol. Nytänkandet kring de trådlösa kontrollerna är det som lockar mig. Är det någon som testat och kan kommentera lite? |
eof Min anläggning |
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2007/02/20 : 12:36:22
|
Jag har testat - och hade träningsvärk i två dagar efteråt...
Tycker att kontrollerna funkar tokbra! Hade väntat mig att de skulle vara lite sega och "efter" när man svingade runt och hade sig, men jag märkte ingen som helst fördröjning. Det blir mycket mindre krångel med att fundera på vilken spak man ska dra i för att göra vad tillsammans med den och den knappen, kontrollerna ter sig mycket mer naturliga. Jag ska köpa en nån gång |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
n0p
Member
1047 Posts |
|
Micke65
Member
471 Posts |
Posted - 2007/02/20 : 14:08:40
|
Tom jag lyckas spela på den konsolen, eller spela förresten boxas var det ju.. Kul nytänkande. Och så kan man ju få en liten nostalgitripp genom att ladda ned NES- och SNESspel. /Micke |
|
|
Poe
Member
808 Posts |
Posted - 2007/02/20 : 15:08:18
|
Det lutar åt att jag köper en när de finns att få tag på. Verkar vara hur kul som helst. Äntligen en konsol som erbjuder nått mer än en schysst PC. |
eof Min anläggning |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2007/02/20 : 18:39:49
|
Med risk för att låta negativ så tröttnar man väldigt fort på den nya kontrollen. Zelda ska ju vara grym säger de som testat. För mig varade glädjen i ungefär 30 minuter.. Men man ska inte dömma ut en maskin efter bara några veckor, det kommer säkert massa grymma spel inom kort. |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod Mitt galleri |
|
|
Frasseman
Member
279 Posts |
Posted - 2007/02/21 : 20:08:07
|
Jag stod och köade på releasedagen, och var en av de lyckliga som fick tag på maskin.
Om du vill ha en maskin för att spela med och mot dina vänner, är Wii rätt melodi. Perfekt och exakt kontroll, massvis med roliga spel för flera spelare samt nya Zelda... Sedan är ju konsollen ruggigt liten och snygg..
Vill man bara ha grafik, eller saknar man vänner är det bättre med Xbox 360 eller PS3
Mvh Andreas |
Min anläggning |
|
|
j0akim
Member
1387 Posts |
Posted - 2007/02/21 : 22:01:38
|
Glöm inte att även PC passar bra om man inte har några vänner |
Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP
Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod Mitt galleri |
|
|
matte76
100.000-klubben
6570 Posts |
Posted - 2007/02/22 : 08:07:15
|
Laddar man ner spel till SNES, NES, Sega Megadrive etc. via Virtual Console så passar Wii även för ensam-spelare. Och det kommer ju fler spel framöver som passar singelspelare, tex Mario Galaxy och nya Metroid. |
- Blått ett lag - Malmö FF! - Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes) - Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)! - Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
|
|
|
Poe
Member
808 Posts |
Posted - 2007/02/22 : 10:24:25
|
Kommer fortfarande att ha PC:n som nr 1 till ensamspelande. Nintendon tänkte jag mer som en kul grej vid förfester och liknande som en mer aktiv sysselsättning. |
eof Min anläggning |
|
|
induce
Member
98 Posts |
Posted - 2007/02/22 : 23:03:30
|
Jag testade så sent som idag faktiskt! En polare hade lyckats få tag på en.
Riktigt roligt och klart intuitivt, dessutom känner man sig inte alls dum (som jag trodde) när man står där och vevar, utan det känns väldigt naturligt. De olika channels som finns är riktigt trevliga. Kan bara hoppas att det kommer fler bra spel i framtiden. Äger själv en Xbox360 och gillar båda konsollerna, att jämföra de båda är ungefär som att jämföra äpplen och päron, båda har sina klara fördelar. Största fördelen Wii:n har är nog dock att den kan uppskattas av alla |
|
|
|
Topic |
|