HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Nintendo Wii
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2007/02/20 :  10:31:00  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag är otroligt sugen på denna konsol. Nytänkandet kring de trådlösa kontrollerna är det som lockar mig. Är det någon som testat och kan kommentera lite?

eof
Min anläggning

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/02/20 :  12:36:22  Show Profile Send Ayn a Private Message
Jag har testat - och hade träningsvärk i två dagar efteråt...

Tycker att kontrollerna funkar tokbra! Hade väntat mig att de skulle vara lite sega och "efter" när man svingade runt och hade sig, men jag märkte ingen som helst fördröjning. Det blir mycket mindre krångel med att fundera på vilken spak man ska dra i för att göra vad tillsammans med den och den knappen, kontrollerna ter sig mycket mer naturliga. Jag ska köpa en nån gång

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2007/02/20 :  13:18:52  Show Profile Send n0p a Private Message
www.wiihaveaproblem.com ;)

Exit Planet Dust
Go to Top of Page

Micke65
Member

471 Posts

Posted - 2007/02/20 :  14:08:40  Show Profile Send Micke65 a Private Message
Tom jag lyckas spela på den konsolen, eller spela förresten boxas var det ju..
Kul nytänkande. Och så kan man ju få en liten nostalgitripp genom att ladda ned NES- och SNESspel.
/Micke
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2007/02/20 :  15:08:18  Show Profile Send Poe a Private Message
Det lutar åt att jag köper en när de finns att få tag på. Verkar vara hur kul som helst. Äntligen en konsol som erbjuder nått mer än en schysst PC.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/02/20 :  18:39:49  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Med risk för att låta negativ så tröttnar man väldigt fort på den nya kontrollen. Zelda ska ju vara grym säger de som testat. För mig varade glädjen i ungefär 30 minuter.. Men man ska inte dömma ut en maskin efter bara några veckor, det kommer säkert massa grymma spel inom kort.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2007/02/21 :  20:08:07  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Jag stod och köade på releasedagen, och var en av de lyckliga som fick tag på maskin.

Om du vill ha en maskin för att spela med och mot dina vänner, är Wii rätt melodi. Perfekt och exakt kontroll, massvis med roliga spel för flera spelare samt nya Zelda... Sedan är ju konsollen ruggigt liten och snygg..

Vill man bara ha grafik, eller saknar man vänner är det bättre med Xbox 360 eller PS3

Mvh
Andreas

Min anläggning
Go to Top of Page

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2007/02/21 :  22:01:38  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Glöm inte att även PC passar bra om man inte har några vänner

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/22 :  08:07:15  Show Profile Send matte76 a Private Message
Laddar man ner spel till SNES, NES, Sega Megadrive etc. via Virtual Console så passar Wii även för ensam-spelare. Och det kommer ju fler spel framöver som passar singelspelare, tex Mario Galaxy och nya Metroid.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2007/02/22 :  10:24:25  Show Profile Send Poe a Private Message
Kommer fortfarande att ha PC:n som nr 1 till ensamspelande. Nintendon tänkte jag mer som en kul grej vid förfester och liknande som en mer aktiv sysselsättning.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

induce
Member

98 Posts

Posted - 2007/02/22 :  23:03:30  Show Profile  Visit induce's Homepage Send induce a Private Message
Jag testade så sent som idag faktiskt! En polare hade lyckats få tag på en.

Riktigt roligt och klart intuitivt, dessutom känner man sig inte alls dum (som jag trodde) när man står där och vevar, utan det känns väldigt naturligt. De olika channels som finns är riktigt trevliga. Kan bara hoppas att det kommer fler bra spel i framtiden. Äger själv en Xbox360 och gillar båda konsollerna, att jämföra de båda är ungefär som att jämföra äpplen och päron, båda har sina klara fördelar. Största fördelen Wii:n har är nog dock att den kan uppskattas av alla
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000