HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Wanted: Förslag på billig 2-väg med 6,5"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mjon
Member

316 Posts

Posted - 2002/11/25 :  01:11:45  Show Profile Send mjon a Private Message
Har varit på besök hos min syster och insett att hon verkligen behöver ett par nya högtalare. Tänkte därför, så här lagom till jul, fixa i ordning ett par av de lådor som jag har över och till dessa behövs 6.5" bas + diskant. Lådan är på 20 liter. Har inte tänkt lägga ner någon direkt tid på detta så därför är jag helst på jakt efter en färdig design.

Har ett par överblivna Vifa D19 diskanter så det som egentligen behövs är förslag på 6.5" bas samt ritning på filter. Kan dock tänka mig att köpa ett par andra diskanter om bra förslag samt filter för dessa finns. Budget för detta projekt är satt till max 1000:- men gärna mindre. Det vore nog alltså bra om D19 diskanterna gick att använda. Jag räknar även med att inte behöva lägga några pengar på filtret i och med att jag har ett lager med komponeter.

Snälla, ge förslag!

/ Magnus

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2002/11/25 :  11:50:52  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Billigaste gratis kittet som låter bra som jag känner till är Adire's Bang! det kostar under 1'000kr+frakt:
http://www.adireaudio.com/miscellaneous/free_designs/the_bang!.htm

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

n/a
deleted

1491 Posts

Posted - 2002/11/25 :  11:58:43  Show Profile Send n/a a Private Message
Ett par Vifa C17WG-69-08 för 395kr/st

Go to Top of Page

mjon
Member

316 Posts

Posted - 2002/11/25 :  16:24:39  Show Profile Send mjon a Private Message
Har tittat både en och två (och nu tre...) gånger på C17. Har du använt den eller? Ser i alla fall ganska ok ut och även ganska bra pris.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000