HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Audioslave lägger ner
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2007/02/17 :  15:13:53  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
http://www.expressen.se/index.jsp?a=882792

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

snakeman666
Member

454 Posts

Posted - 2007/02/17 :  16:09:22  Show Profile Send snakeman666 a Private Message
Surt. Gillade dom skarpt
Go to Top of Page

LEXrasta
Starting Member

40 Posts

Posted - 2007/02/17 :  16:43:57  Show Profile Send LEXrasta a Private Message
Dom var bra men tyvär så kunde dom aldrig leva upp till det första albumet.alla dom efterföljande albumen var ganska tunna men några enstaka undagtag..
/L

Marantz 2226B(preamp)/Marantz 170Dc/Cambridge Azur 640c v.2/Carlsson OA-60
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/17 :  17:57:47  Show Profile Send matte76 a Private Message
De första två skivorna var riktigt bra tycker jag, men den senaste "Revelations" tyvärr en besvikelse.

"På albumet "Carry on" har han gjort en cover på Michael Jacksons "Billie Jean". undrar hur det kommer att låta

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2007/02/17 :  18:12:40  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Näe,,, De som har hyfsat bra inspelade album för den typen av musik,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

LEXrasta
Starting Member

40 Posts

Posted - 2007/02/17 :  18:28:05  Show Profile Send LEXrasta a Private Message
quote:
Näe,,, De som har hyfsat bra inspelade album för den typen av musik,,,

Tycker du verkligen det?Det första var väldigt bra inspelat men dom sista lät betydligt sämre..
/L

Go to Top of Page

LEXrasta
Starting Member

40 Posts

Posted - 2007/02/17 :  18:31:18  Show Profile Send LEXrasta a Private Message
På tal om audioslave så sitter jag just i detta nu och tok diggar rage aganist the machine/Live att grand olympic auotorium,inte så jäkla bra inspelat kanske men det svänger grymt...Dom var bra kommer aldrig glömma spelningen på hultsfred -97...

/L

Go to Top of Page

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2007/02/17 :  19:30:41  Show Profile Send garmen a Private Message
trist trist, men som sagt första skivan var helt klart den bästa

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2007/02/17 :  20:06:38  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Tycker väl att det inte gör så mycket...

Lyssnar istället på Rage against the machine/ Rage against the machine och Soundgarden/Badmotorfinger

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Matrixen
Member

807 Posts

Posted - 2007/02/18 :  13:35:01  Show Profile Send Matrixen a Private Message
Första skivan var ok inspelad men övermastrad. Jag upplever den som fulldtändigt ospelbar pga den felaktiga distortionen. Det kanske var något fel på det ex jag provade??
Go to Top of Page

Harlock
Member

114 Posts

Posted - 2007/02/21 :  06:45:45  Show Profile Send Harlock a Private Message
Håller med räven.
Enda låten jag egentligen fastnade för med AS är "I am the highway".
Go to Top of Page

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2007/02/21 :  07:55:06  Show Profile Send matte76 a Private Message
Audioslave gjorde många bra låtar. Lyssna t ex på "Your time has come", "Be yourself", "Doesn´t remind me", "Heaven´s dead" och "Dandelion" från deras enligt mig bästa skiva Out of exile

Deras sista skiva Revelations är deras sämsta men innehåller ändå några bra låtar, tex "Revelations", "Jewel of the summertime", "Somedays" och "Sound of a gun".

Deras debutskiva Audioslave som är nästan lika bra som Out of exile har många bra låtar, som "Cochise", "Show me how to live", "What you are", "Like a stone", "Set it off", "Shadow of the sun" och "I am the highway".

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2007/02/25 :  17:14:27  Show Profile Send Passerati a Private Message
Tycker dom gör helt RÄTT !
Cornell borde gå tillbaka och köra Soundgarden, resten av Audioslave sitt ... i Rage Aganist the Machine
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000