Author |
Topic |
bostrowskij
RödaTråden vinnare
839 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 22:42:29
|
London Underground |
|
|
bostrowskij
RödaTråden vinnare
839 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 22:46:16
|
Angel, Waterloo, Tower Hill och Picadilly Circus är alla tunnelbanestationer i London |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 22:46:22
|
Stationer på Londons tunnelbana ?! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 23:19:43
|
Ibland blir det lite trixigt att döma av Röda Tråden!
I kväll till exempel!
Det innebär att en av de två första respondenterna inte kommer att tycka att det är så roligt med Röda Tråden just i kväll.
Röda Tråden är ikväll Tunnebanestationer i Londons tunnelbana
Själva uttydandet utifrån ledtrådarna har bostrowskij på ett förtjänstfullt sätt bistått med.
Men det korrekta svaret avgav Zalve - Grattis Zalve
Tyvärr bostrowskij - närmare än så går inte att komma Hade inte rätt svar kommit under en timme efter att du lämnat förklaringen hade du fått pinnen. Jag brukar göra så när den Röda Tråden är funnen men svaret inte precis är det jag tänkt mig. Men nu kom ju Zalve med det tänkta svaret.
/Jörgen G
|
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
|
|
Gus
RödaTråden vinnare April-lurare
3570 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 23:26:21
|
Grattis Zalve Jag var inne på broar men fick inte till det med "piccadillybron" ähmm. |
|
|
bostrowskij
RödaTråden vinnare
839 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 23:30:50
|
Grattis Zalve! Jag tycker givetvis att jag hade rätt, men jag accepterar beslutet. |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 23:36:19
|
Visst hade du rätt bostrowskij, men tyvärr - för din del - skrev du inte rätt svar före Zalve
Jag vill ocks passa på att tacka alla som bidragit till kvällens Röda Tråd!
Natti, natti! /Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2007/02/14 23:36:58 |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 00:14:15
|
Grattis Zalve!
Hmm, man kanske skulle ha anat att det hade någonting att göra med spårbunda fortskaffningsmedel när Jörgen är i farten... |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 00:27:45
|
Sant ztenis: Så fort jag såg sista ledtråden kom jag på samma sak, och förstod dog att det var rätt,, men inte att det skulle SÅ rätt.
Tack! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 07:57:32
|
Grattis Zalve!!!!
Det ringer en klocka nånstans att detta svar har varit aktuellt i en tidigare tråd för nåt år sedan??? |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Jörgen_G
8011 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 08:14:43
|
Magils - nog har du för dig rätt.
Jag har kört Tunnelbana som min absolut första Röda Tråd en gång för länge sedan.
För ungefär ett år sedan hade jag Hyde Park som Röd Tråd. Då fanns dagens tredje ledtråd också med som ledtråd därför att stationen Hyde Park Corner ligger på samma linje som Picadilly Circus - Picadilly Line. Vid detta tillfälle slängde jag in en karta över Londons tunnelbana som extra vägledning. Jag vill minnas att någon fattade galoppen och var rätt nära - men inte nådde ända fram.
Onsdagskvällens Röda Tråd gjorde jag för övrigt Hyde Park-kvällen, så den har legat till sig ett tag...
Dessutom brukar min standardgissning på första ledtråden när den innnehåller "angel" vara Londons tunnelbana...
/Jörgen G
|
|
|
Magils
Member
7061 Posts |
Posted - 2007/02/15 : 10:16:12
|
Minnet är bra - men kort, brukar man säga även om det inte var helt rätt.
Nåväl, ikväll är det min tur att arragera en snurrig historia att nysta i...kör igång nån gång efter 20... |
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
- Hemma hos...http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=54225 |
|
|
Topic |
|