HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Ryska 6c4c
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/02/13 :  19:44:29  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Jag köpte dessa rör,är det nåt att ha?
Ena paret är från -55 andra -74

Delägare och driver företaget www.westerasmarkiser.se

Edited by - hoktuna on 2007/02/13 19:49:32

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/02/13 :  20:00:05  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Computer says nooo ...

Direkt ekvivalent till 6B4G.
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8601 Posts

Posted - 2007/02/13 :  20:07:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Det var sådana vi fick på gruppköpet från Billington,årtalet vet jag inte.Ja,dom är eqvalenta med 6B4G.om dom är något att ha,det hoppas jag nog,har dock ej provat dom.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/02/13 :  20:11:20  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Jag hittade bara på ryska när jag slog på tdsl tube search.
Säljaren sa att dom är ekvavilent med 6B4G,men Hur är det här med singel plate?Är det en bra ekvavilent eller mindre bra?

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8601 Posts

Posted - 2007/02/13 :  20:26:16  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
6C4C är dubbel plate,Kan få köpa mina om du vill.Jag körde min stärkare med Sylvania dubbel plate förr när den fungerade(ombyggnad nu)tyckte det lät bra.har dock inte jämfört med single plate,som ska låta bättre enl.dom som vet.

Learning by burning..
Go to Top of Page

hoktuna
Jultomte

2786 Posts

Posted - 2007/02/13 :  20:34:49  Show Profile  Visit hoktuna's Homepage Send hoktuna a Private Message
Tack för erbjudandet men nu har jag ju 2 par dubbel platta.
Så får vi se om det blir några singel i gruppköpet.
Men om dom är billiga så kan du skicka ett pm.
Singel o dubbel har alltså samma data men är byggda på olika sätt?

Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8601 Posts

Posted - 2007/02/13 :  21:03:21  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Ja singel har väl all effekt på en platta,medans dubbel har den fördelad på 2.Men vid parallelkoppling får man väl andra otrevligheter vad jag förstår,capacistans,.mm

Learning by burning..
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7932 Posts

Posted - 2007/02/13 :  23:01:46  Show Profile Send Fuling a Private Message
6C4C (6S4S på "västerländska") är väl en direkt ekvivalent till 6B4G så vitt jag vet. Dubbelanod anses vara sämre än enkelanod, men jag antar att man får bilda sig en egen uppfattning genom att lyssna.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

DHT
Member

492 Posts

Posted - 2007/02/13 :  23:38:53  Show Profile Send DHT a Private Message
Loggan på databladet säger att det är Svetlana som tillverkat dem.
Jag har sådana 6c4c (tillverkade på 80-talet tror jag) i senaste slutsteget. Låter bara bra tycker jag. Men har inte jämfört med andra fabrikat.
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/02/15 :  09:54:07  Show Profile Send time a Private Message
Double plate har som namnet säget TVÅ anoder, katoder och galler.
De är paralellkopplade i röret (går inte att separera) och är identiska. En dubbeltriod typ ECC83 alltså.
Problem kan förståss uppstå med brum i glöden eftersom det inte går att balansera bägge glödtrådarna.
Anledningen till två plates var utrymmesbrist och värmeutveckling.
Gamla Single Plate tålde inte lika mycket som DP men Ryssarna verkar ha löst problemen och deras SP 6B4G/2A3 verkar funka perfekt.

Lämnat forumet
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7932 Posts

Posted - 2007/02/15 :  11:32:53  Show Profile Send Fuling a Private Message
Jag tror till och med att det var så att man stoppade innanmätet från två 45:or i samma bubbla och parallellkopplade hela härligheten.
Så har jag hört/läst, men det kanske inte ska tolkas helt bostavligt?

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

time
Harry-vinnare 2004

2637 Posts

Posted - 2007/02/15 :  11:50:41  Show Profile Send time a Private Message
Har också hört det, verkar stämma bra om man tittar på det elektriska.
45 låter fint...

Lämnat forumet
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/04/24 :  09:25:48  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Se nu till att bygga ihop nagot kul, garna pushpull, tills jag kommer hem fran Ryssland om tre veckor. Jag har lagt handerna pa 4 st 6B4G (6S4S) och har blivit lovad (lovad var ordet) massa mer. Fan tro't.
Mina ar fran 1979.
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2007/04/24 :  10:17:31  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
quote:
man stoppade innanmätet från två 45:or i samma bubbla

2A3 var sån, enligt Hiraga. Subjektivt (ljudmässigt) förlorade man på det, enligt honom, i och med att det var svårt att få det helt utbalanserat mellan de två halvorna. Han beskriver ljudet från 2A3 på ett annat sätt än det från 45.
Vet inte riktigt i hur hög grad detta gäller 6B4G, även om det bara ska vara sockeln som skiljer så... Single plate-varianterna måste ju dock vara helt annorlunda gjorda.

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000