Author |
Topic |
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/02/12 : 23:30:13
|
så jäkla skoj detta!!!!!! |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
bibi50
Member
663 Posts |
Posted - 2007/02/13 : 00:00:38
|
Dessvärre finns inte dessa på Elgiganten... Ej tillgänglig i Bromma (eller annan varuhus för den delen....) Ej tillgänglig i internetvaruhus... |
|
|
garmen
Member
757 Posts |
Posted - 2007/02/13 : 12:49:41
|
jag har varit och pratat med dom på elgiganten. det är påväg in för lyssning och display, vet dock inte ifall man kan få tag på dom lite dyrare varianterna. men det skall nog inte vara några problem, eftersom dom har abramhamsen i sitt sortiment
|
"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har" Lukas 8:18
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882 skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen
|
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2007/02/13 : 13:12:58
|
Var kommer de att finnas, vilken butik? |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
Snoop
Medlem, HiFi Norr
4184 Posts |
Posted - 2007/02/13 : 13:23:54
|
Har en kompis som jobbar här på giganten i stan , som eventuellt skulle köpa v 2.0 stärkaren.
Skulle va riktigt intressant att få testa dem. |
[Squeezebox 3][Onkyo TX-SR876][Phonar Veritas P5][Kef KHT 2005.2] Moderator på Minhembio
|
|
|
denada
Member
501 Posts |
Posted - 2007/02/13 : 21:07:56
|
Jo det ska ju bli trevligt att slå ett öra till dessa grejer. EC spelar ju kalas. Och om det nu är som man har läst på ett par sidor runt vingmuttersteget så kommer jag i alla falla tt bli mycket snopen om det inte låter bra.
Som alltid när det är den gode mannen som sitter och skissar på slutsteg och förstärkare så kan man lasta ner dem till 0,5 Ohm... och DET gillar jag ;-)
någon som behöver en svets? |
--------------------- Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe. I dispute that. I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.
mitt system |
|
|
mayro
Lämnat på egen begäran
10984 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 11:18:02
|
Lasta ner ja.. En liten "historia från förr"..
Då hifi&musik hade den absolut nya första AW 100 på test på 90 talet så fick jag kontakt med Mr Abrahemsen..
Han svor dyrt o heligt på att detta då kanonfärska helt nya 100W steg skulle driva mina Infinity... Yeaaaa maaaaaan...
Så efter löfte om detta samt att han gärna ville bevisa detta så bad han mig att åka till hifi&trams o hämta steget hos dom och ta hem till mig..
Så glatt gasade jag dit och hämtade. Åkte med spänning hem o kopplade in..
Tryckte nyfiket på strömmen..... puff..... med en liten söt rökpuff som efterkommande absolut ända syn samt hörbara hämdelse..
DÄR slutade min erfarenhet av dessa utlovade förmågor att driva låga laster...
Men detta var lustigt PGA konstruktören lovade att det skulle rocka fett.. För visst inser jag att annars steget säkert spelat fint på NORMALA laster.. Vilket INTE infinity ståtade med på den tiden direkt..
Men Elektroc samt Mr A´s löften om totalt stabila steg ner till 0,5 tror jag aldrig mer på. fast dessa högtalartyper man då lirade med ser man väl knappast igen heller.. |
Driver Mayros hifidagis
|
|
|
jaejin
Member
923 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 11:37:43
|
Skall bli kul att se och höra dessa produkter. Har vetat ett litet tag att de är på väg ut och med lite tur så kan möjligheten att få testa dessa grejer hemma.
|
|
|
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2007/02/14 : 12:13:40
|
Kent Tomas.
quote: Ja det var ju en massa. Synd på ett sådant fint märke
Om jeg kan min lille historie rett ang Elektrocompaniet så er det det "gamle" kompaniet med P.Abrahamsen som gikk konkurs, merkenavnet Elektrocompaniet, drives videre av West Control(?), disse er höyst oppegående idag.
Nå er grunderen av det orginale Elektrocompaniet, P.Abrahamsen på banen med nye produkter under eget navn, meget spennende produkter som nevnt av andre her ...
mvh |
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"... |
Edited by - om.s on 2007/02/14 12:17:01 |
|
|
Topic |
|