HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Embla Audio filter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Bamsegull
Starting Member

7 Posts

Posted - 2007/02/11 :  12:33:43  Show Profile Send Bamsegull a Private Message
Jag har ett Embla Audio aktivt filter som jag har tappat bort dokumentationen till, om det någonsin fanns någon. Hittar ingenting på nätet, hemsidan ger ingenting. Det är aktivt och har 3 RCA kontakter förutom 12v strömförsörjning. Från vänster: 1=in, 2=lowpass out, 3=highpass out. Nu undrar jag om det finns någon som vet vid vilken frekvens delning sker. Tänker bygga en sub till HFLS1orna (planerar även att bygga ytterligare ett par HFLS1or också, till stug bruk) och jag undrar om filtret är användbart till detta. Hur kopplar jag för att få stereo signalen från preampen till mono, räcker det med en RCA som går från stereo till mono. Kan highpass uttaget lämnas oanvänt utan att filtret tar skada?.

Tacksam för svar eller länkar som kan vara till nytta.

Bamsegull

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2007/02/11 :  18:18:15  Show Profile Send AndersP a Private Message
Maila Tom Helgesen på Embla vettja. Tror det är han som är chef där fortfarande. Adressen borde finnas på hemsidan.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000