HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Försteg... eller? Hilfe!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

trotyl
Member

50 Posts

Posted - 2002/11/24 :  09:11:53  Show Profile Send trotyl a Private Message
Nya uppgraderingar på G.

Funderar på att köpa ett par begagnade quadral vulkan med tillhörande monoblock.

Problemet ligger i att jag inte har varesig något försteg eller någon bra CD-spelare.

Frågan är då: Ska man köpa både cd-spelare och försteg eller en cd-spelare med integrerat sådant...

Man kan ju exempelvis få en begagnad Advantage CD1S för runt 13000:-, eller en ny Cairn FOG2 för 12000:- Ny...

Frågan är ju bara vad man får för försteg+cd för de pengarna...

Det vore ju iofs trevligt att kunna få ljud från datorn, dvdn också...

Hjälp!!!

Edited by - trotyl on 2002/11/24 10:09:37

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2002/11/24 :  15:52:28  Show Profile Send B Peter a Private Message
Min högst personliga åsikt är att en cd-spelare endera hjälper eller stjälper musiken. Jag har lyssnat på 3 st olika cd-spelare hemma hos (och massor i butiker) mig och kommit fram till att det för mig är väldigt viktigt hur cd-spelaren tar greppet om musiken. Därför så skulle jag välja en cd-spelare som jag gillar musiken från och "därefter" konstatera om den har inbyggd volymkontroll eller inte.
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2002/11/25 :  02:24:33  Show Profile Send Brosk a Private Message
Om du vet att du enbart ska lyssna på CD bör du få mer ljud för pengarna om du köper en kombo-apparat, men lyssna hemma först.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000