HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Jordbrumm "Problemsolvers", Lundahl eller annat?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

icewall
Member

242 Posts

Posted - 2007/02/06 :  14:54:08  Show Profile Send icewall a Private Message
I jakten på det förfärliga jordbrumm som jag har så har jag givetvis läst igenom manualen, fegt jag vet!!!

Saxat från Linkwitz support sidor...
# If all fails, use a Jensen-Transformer ISO-MAX Ground Isolation Interface. Their model CI-2RR costs $180 and is externally connected to the inputs of the Crossover/Equalizer. There is no need for balanced inputs since the Jensen unit has isolation transformers build in. They block ground loop currents from flowing and causing hum.#

Hur bra är en sån kontra Lundahls problemsolvers??? Gillade Lundahl pga att de såg smidiga ut, tog inte så stor plats. Är det någon på forumet som kan guida eller vet mer än mig som är novis på detta tar jag tacksamt emot råd och tips. Kan tillägga att jag har noggrannt studerat Lenn Art:s finfina jordningstråd, ändrat på lite grejer efter den men inte med någon hörbar skillnad. Skall givetvis fortsätta med detta och kontrollera ytterligare småsaker. Som sagt, detta kan komma ifråga om "...all fails..."

Kan man lösa problemet på detta sätt, eller "förstör" man något???

- never stop exploring -
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000