HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Kimber 8TC vs Audioquest cv-4
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/02/04 :  17:55:38  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Har idag den senare nämda kabeln och undrar viken typ av förändring jag kan förvänta mig om jag byter till Kimber-kabeln?

Kringutrustning:Primare d20-Mf A5-Sonus faber grand piano home..

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

yudansha
Member

289 Posts

Posted - 2007/02/04 :  21:30:34  Show Profile Send yudansha a Private Message
Du kan vänta dig ett luddigare och mindre korrekt ljud i alla register med Kimber, utan samma klarhet och dynamik som Audioquest CV-4 har.
Och ja, jag har jämfört de båda!
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/02/04 :  21:48:26  Show Profile Send Vox a Private Message
yudansha

Har du jämfört dem tillsammans med samma kringutrustning som Orpheus har?



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2007/02/05 :  02:33:54  Show Profile Send forken a Private Message
quote:
Du kan vänta dig ett luddigare och mindre korrekt ljud i alla register med Kimber, utan samma klarhet och dynamik som Audioquest CV-4 har.Och ja, jag har jämfört de båda!


Konstigt. Har själv haft möjliget att testa båda dessa kablar under en längre tid och kom fram till något helt annat. Gillade inte 8TC fast tyckte CV-4 var riktigt dålig. Lyssnade i många olika system och fick samma resultat i alla test.
Go to Top of Page

johmi
Member

215 Posts

Posted - 2007/02/05 :  10:09:38  Show Profile Send johmi a Private Message
Min erfarenhet av CV-4 är att den lugnar ner systemet lite och är kankse inte riktigt lika detajerad och utsträckt i toppen som andra kablar men ger en fin kropp till röster. Jag har främtst jämfört med supra kabel i ett system med Arcam förstärkare, Music Hall cd 25.2 uppgr. steg 1+2 samt Canton ergo golvhögtalare. Jag förmodad att kimber-kablen kommer att lyfta toppen lite vilket kanske kan passa ditt sytem bättre än mitt.

/Mikael

Densen/Music Hall/Primare NP5 + Hegel HD11/Rega RP3 SE/Dynaudio
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000