HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Web radio
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/02/04 :  16:08:38  Show Profile Send Digger a Private Message
Jag skulle verkligen vilja lyssna på radio, men där jag bor är det nästan fullkomlig radioskugga.
Kom på att jag hade lite sladdar liggande för att koppla ihop datorns hörlursutgång med försteget. Funkar men låter inget vidare, och jag är nästan tvungen att vrida upp volymen på försteget till hälften för att uppnå normal lyssningsvolym.
Finns det något bra sätt/produkt för att få bra ljud i stereon från web-radio.

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2007/02/04 :  16:35:01  Show Profile Send f95toli a Private Message
Du har väl vanligt line-out på ljudkortet (ev. samma utgång som hörlursutgången men då går det att ställa om i mjukvaran)?
Varför inte använda den?
Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/02/04 :  17:32:45  Show Profile Send Digger a Private Message
Ja, så teknisk var jag när det gäller datorer. Använder dom i stort sett bara till att vara här på forumet. Ett problem kvarstår dock, och det är de här 4 m långa lakritssnörena med äkta konservburkspläterade RCA-kontakterna, hade varit skönt att slippa det. Det finns kanske någon trådlös överföring typ Squeeseboxen.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/02/04 :  17:59:24  Show Profile Send Lovan a Private Message
Kolla i den andra forumdelen, där tog dom precis upp just webradio och squeezebox
Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2007/02/04 :  18:07:30  Show Profile Send Digger a Private Message
Tack för tipset, precis det jag ville veta, får väl köpa en SB för radiolyssnandet då.
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2007/02/05 :  01:09:26  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Där finns ljudkortet med digital utgång, kanske det var lösningen för dig? Men en Squeezebox behövar ingen dator om du vill lysna på Radio, den behövs först när du vill lysna på egen musik (CD'er rippat till din dator).

Här är en link till föromtalade tråd: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=58053


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

Edited by - rip59 on 2007/02/05 01:09:46
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.62 sekunder. Snitz Forums 2000