HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Behandling av trä?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/02/03 :  01:50:34  Show Profile Send dwain a Private Message
Har precis skakat liv i ett par gammla jbl-L110 som jag haft länge. Har väldigt länge väntat på att ena basen skulle lagas och efter att man gett upp hoppet så har dessa lådor förpassats till sämre förvaringsställen. Nu har jag fått tillbaks min bas och plockade fram lådorna. Nu är frågan vad ska man göra för att liva upp finishen? Dom är i valnöt så mkt vet jag. Lådorna är i okej skicka men där är lite repor och dom är ganska matta i färgen. Kan man bara slipa dom lite försiktigt och sedan olja dem eller vad ska man göra?

qvisten
Member

123 Posts

Posted - 2007/02/03 :  08:44:12  Show Profile Send qvisten a Private Message
fint sandpapper och högblank lack det brukar väcka upp det mesta, om du nu inte har centimeter djupa jack i högtalarna
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2007/02/03 :  09:42:57  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Misstänker att de är lackade från början. SÅ om du inte vill lägga ned alltför mycket jobb och helrenovera dem, så föreslår jag att du tar ett mycket fint sandpapper och slipar över dem. Sedan kan du köra nån möbelvax eller polish och massera dem till ny dager. Enklast och ger ett bra resultat utan för mycken möda.

/M
Go to Top of Page

dwain
Member

1240 Posts

Posted - 2007/02/03 :  13:25:50  Show Profile Send dwain a Private Message
nja dom hacken som är där är kanske max en milimeter. men var kan man finna möbelvax? om man skulle pröva det? Högglansing lack är inget problem det kan man väll hitta lite varstans?. Jo jag vill inte lägga för mkt jobb då jag inte har någon kunskap om detta så jag vill inte förstöra dem
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000