HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till Dynaudio Contour 1.8 MKII?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tomas.S
Member

96 Posts

Posted - 2007/02/02 :  20:52:16  Show Profile Send Tomas.S a Private Message
Har nyligen införskaffat mig ett par Dynaudio Contour 1.8MKII och är sugen på lite förstärkeri som är bättre än det jag sitter på nu.

Vad för kul finns det som skulle passa mellan 6-8 tusen beggat?

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/02/02 :  21:16:19  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Jag vet att ganska många är "sådär" inställda till mitt förslag, men i det prisspannet hade jag nog tittat efter en sen Amplifix. Dina talare vill ha kräm och jag tror att Amplifixen fixar (!) det hela

Artphotography
Go to Top of Page

Leif Eriksson
Member

700 Posts

Posted - 2007/02/02 :  21:26:58  Show Profile Send Leif Eriksson a Private Message
Kan du få tag i en Classé CAP151, så har du en kombination som trivs ihop, just denna combo, Contour serien och Classé är, "a marrige made in heaven".
Annars så är det ett kraftgt slutsteg som gäller, dom äter kraft till frukost.
Jag har själv Contour 3.0 och Plinius SA-102, men när jag utvärderade dessa så lyssnade jag en hel del med Classé CAP151.

"the bitterness of low quality,
remains long after,
the sweetness, of low price"
//Leif

Edited by - Leif Eriksson on 2007/02/02 21:31:58
Go to Top of Page

Tomas.S
Member

96 Posts

Posted - 2007/02/02 :  22:07:46  Show Profile Send Tomas.S a Private Message
Amplifx och classe....
Vad är det för skilland på de sena och de tidiga amplifixen?!

Go to Top of Page

Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts

Posted - 2007/02/02 :  22:42:52  Show Profile  Visit Burmäster's Homepage Send Burmäster a Private Message
Som jag förstått det så var det en del problem med tidiga Amplifix som senare i serien åtgärdades. Exakt vad för problem vet jag dock inte.

Artphotography
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000