Försökte att få tag i orginal volymratten till Audion Silver Night MK2 men fick ej någon respons ifrån källan vad det nu kan bero på. Det blev den här volymratten istället.
Det var så att volympotten började skrapa så jag skulle byta volympot. Insexskruvens huvud var skadad så vi fick borra ut skruven. Försökte köpa orginalratten av den som tillverkat Audion silver night men han har inte svarat på de 4-5 mail som jag sänt honom. Så det blev så här istället man kan ju i alla fall se hur mycket volym det är. De fem första åren blir värst men sen vänjer man sig! Den är lite orginell. kme
Nej jag skojar inte,dom här uppgifterna kommer ifrån rutinerade källor. Själv upplevde jag mycket märkbar skillnad.Nle är också dyr,men den här är ett strå vassare. Mvh kme
Det går knappt att få till en steglös pot med diskreta motstånd. Med många steg blir stegen fina.
Jag har på väg hem till ett projekt en sådan här apparat: Fjärrstyrd pot med omkopplare (relä). Poten en ALPS, även om de inte är bättre än andra, bara att kanalerna trackar bättre. Kul är att ratten man skruvar på sitter på en rotationsgivare som indirekt styr poten.