HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Golvlim + Sand?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/11/23 :  16:15:38  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Sitter och läser lite på http://www.hifisentralen.com/DIY/Hoyt/Ronny1/Ronny1.html och om jag förstår norskan rätt så blandar killen golvlim och sand för att få en tung resonansdödande massa. Denna massa läggs som ett centimeter tjockt skickt på insidan av lådorna.

Är det någon här som har provat?

//Henrik

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/11/24 :  14:11:28  Show Profile Send mag a Private Message
vet att några provat epoxy blandat med sand med gott resultat.

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/11/24 :  14:17:29  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

epoxy, sand, bitumerat gummi... det
vill jag testa faktiskt..

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Phear
Member

74 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:30:10  Show Profile Send Phear a Private Message
Vill varna lite för epoxy bara. det kan räcka att det kommer i kontakt med huden en gång för att man ska utveckla allergi emot det. Sen har man ett riktigt elände. Använd alltså ordentliga handskar som epoxyt inte kan tränga igenom och ha god ventilation.

/Per

Mein hut der hat drei ecken
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/11/24 :  18:42:18  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
Själv använder jag inte epoxi längre. Det är inte värt risken.

Man kan läsa lite här om man är intresserad, http://www.av.se/publikationer/broschyrer/adi/adi150.shtm

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

Lord Hagge
Starting Member

15 Posts

Posted - 2002/11/25 :  12:58:47  Show Profile Send Lord Hagge a Private Message
Tja!

Skulle bara vilja ge min bild av epoxy användande...

Använder själv epoxy ganska frekvent, de är klart att man kanske kan bli allergisk mot det, men inte genom att bara få lite på händerna. Har själv plastat ett antal gånger utan handskar och även besökt en fabrik i tjeckien där inte en jävel hade handskar när dom jobbade (fråga mig inte ifall de var allergiska eller inte), jag har ialla fall inte utvecklat någon allergi.
Men detta är väl ingen garanti för att inte någon annan skulle undgå allergi. Däremot så anser jag att epoxy kan man gott använda om man har plasthandskar utan att behöva va rädd för allergi, det gör ialla fall jag och det kommer jag att fortsätta med.

mvh Ola
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000