| Author |
Topic  |
|
|
H
Member

432 Posts |
Posted - 2002/11/23 : 16:15:38
|
Sitter och läser lite på http://www.hifisentralen.com/DIY/Hoyt/Ronny1/Ronny1.html och om jag förstår norskan rätt så blandar killen golvlim och sand för att få en tung resonansdödande massa. Denna massa läggs som ett centimeter tjockt skickt på insidan av lådorna.
Är det någon här som har provat?
//Henrik |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
|
|
mag
dom kallar oss mods

1587 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 14:11:28
|
| vet att några provat epoxy blandat med sand med gott resultat. |
//Magnus
Born to lose -Live to win Foto: www.geocities.com/fatalpath |
 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 14:17:29
|
epoxy, sand, bitumerat gummi... det vill jag testa faktiskt.. |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
 |
|
|
Phear
Member

74 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 18:30:10
|
Vill varna lite för epoxy bara. det kan räcka att det kommer i kontakt med huden en gång för att man ska utveckla allergi emot det. Sen har man ett riktigt elände. Använd alltså ordentliga handskar som epoxyt inte kan tränga igenom och ha god ventilation.
/Per |
Mein hut der hat drei ecken |
 |
|
|
H
Member

432 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 18:42:18
|
Själv använder jag inte epoxi längre. Det är inte värt risken.
Man kan läsa lite här om man är intresserad, http://www.av.se/publikationer/broschyrer/adi/adi150.shtm |
"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it." Seymour Cray, 1975 |
 |
|
|
Lord Hagge
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2002/11/25 : 12:58:47
|
Tja!
Skulle bara vilja ge min bild av epoxy användande...
Använder själv epoxy ganska frekvent, de är klart att man kanske kan bli allergisk mot det, men inte genom att bara få lite på händerna. Har själv plastat ett antal gånger utan handskar och även besökt en fabrik i tjeckien där inte en jävel hade handskar när dom jobbade (fråga mig inte ifall de var allergiska eller inte), jag har ialla fall inte utvecklat någon allergi. Men detta är väl ingen garanti för att inte någon annan skulle undgå allergi. Däremot så anser jag att epoxy kan man gott använda om man har plasthandskar utan att behöva va rädd för allergi, det gör ialla fall jag och det kommer jag att fortsätta med.
mvh Ola |
 |
|
| |
Topic  |
|