HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 JJ Electronic på Gignos - Rum 226
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

edonA
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/01/30 :  18:25:36  Show Profile  Visit edonA's Homepage Send edonA a Private Message

Under edonAs 10 verksamhetsmånader deltar vi nu på vår tredje hifi mässa och denna gången har vi ett eget rum. Vi tycker att detta skall bli väldigt spännande och vi tar med oss alla erfarenheter från dom två tidigare mässorna.

Vi önskar alla varmt välkomna till High End 07 för lyssning i rum 226.


Lördagens rigg kommer att bestå av en spännande lyssning av B&C M12 horn tillsammans med JJ Electronics ypperliga förstärkare, JJ 323. För Er som aldrig har lyssnat på horn tidigare kommer en chans att utvärdera om det är något för era öron. Stor dynamik utlovas !!!

Söndagens rigg kommer att köras med den för i Sverige nypremiär, JJ 828. En integrerad förstärkare med 8 x KT 88 rör på 70 watt. Högtalarna som kommer att användas är de mycket kritikerrosade WLM Diva Monitor.

I signalväg kommer det bland annat att spelas på Nordic Concept skivspelare, JJ 283 RIAA samt en specialbyggd CD spelare från Blue Note.



Vi kommer även använda det bästa vibrationshämmande systemet vi känner till - Base-Technology plattformar.

I övrigt så finns hela JJ Electronics sortiment representerat med allt från high-end förstärkare och försteg, hela deras fantastiska sortiment av enastående rör till de specialutvecklade kondensatorerna!

Det är även Sverigepremiär för det nya röret EF806S. Ett rör som bland annat uppskattas av ägare till Quad II'or.

Vi har även glädjen att informera att vi kommer att ha mycket kompetenta medarbetare under mässan, Stefan Bystedt från Akkelis Audio och Ketil Hansen från norska Base-Technology kommer att finnas med oss i rummet. Missa inte chansen att prata med dem om deras övriga sortiment!

Varmt välkomna!!
Önskar edonA - Ulf & Jonas

edonA
Scandinavian distributor
JJ Electronic
www.edona.se

Edited by - edonA on 2007/02/02 11:18:31

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2007/01/30 :  21:14:48  Show Profile Send plind a Private Message
Bilderna syns inte så jag "hjälper till" lite

Tack för hjälpen plind!
Rensade dock inlägget nu då det spelat ut sin roll när jag fixat det första, det behövs inte två av samma.
/ztenlund

Edited by - ztenlund on 2007/01/30 21:39:24
Go to Top of Page

edonA
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/01/30 :  21:22:02  Show Profile  Visit edonA's Homepage Send edonA a Private Message
Tackar! Det var väldigt snällt av dig.

Alla bilderna kommer upp på min dator, men det är det här med modern teknik förståss. Bättre med elektronrör

Kanske spelade roll att "nyheten" skrevs med vår nyanlända dotter i knät. Bara varit hemma i en dag från BB, så fokuset är väl inte vad det borde vara när bilder och text ska slipas till.

Tjahopp, då var det dags för byte igen

mvh
Jonas

edonA
Scandinavian distributor
JJ Electronic
www.edona.se
Go to Top of Page

ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben

8776 Posts

Posted - 2007/01/30 :  21:35:55  Show Profile Send ztenlund a Private Message
edonA:
Fixade första inlägget.

Ni kan inte ta ftp-adressen direkt utan det ska se ut såhär:

[img]http://bildarkiv.hififorum.nu/edonA/filnamn.jpg[/img]

Således ska det inte vara något "ftp://" eller användarnamn i adressen utan endast "http://" i början.

Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!
HiFiForum.nu's
Artikelregister | Regler

Edited by - ztenlund on 2007/01/30 21:36:36
Go to Top of Page

edonA
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/01/30 :  21:38:26  Show Profile  Visit edonA's Homepage Send edonA a Private Message
Där ser man! När du säger det så minns jag, men som sagt var vinner jag nog ingen tävling i fokus just nu.

Återigen tack för hjälpen!

mvh
Jonas

edonA
Scandinavian distributor
JJ Electronic
www.edona.se
Go to Top of Page

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2007/01/30 :  21:40:31  Show Profile Send Micke Y a Private Message
YES

Det här hornet vill jag lyssna ordentligt på.

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

edonA
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/01/30 :  21:47:09  Show Profile  Visit edonA's Homepage Send edonA a Private Message
Besökare som gärna vill höra speciella stycken musik får gärna ta med sig egna CD- eller vinylskivor.

Vi spelar gärna medtagna skivor, men det vill till att de är bra inspelningar

mvh
Jonas

edonA
Scandinavian distributor
JJ Electronic
www.edona.se
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2007/01/31 :  07:57:42  Show Profile Send Vox a Private Message
quote:
men det vill till att de är bra inspelningar


Klarar era prylar inte dåliga inspelningar?


"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

edonA
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/01/31 :  17:04:15  Show Profile  Visit edonA's Homepage Send edonA a Private Message
Vi kommer att använda en mycket kompetent skivspelare - Nordic Concept Reference med en My Sonic pickup.

Missa inte tillfället att uppleva denna!

mvh
Jonas

edonA
Scandinavian distributor
JJ Electronic
www.edona.se
Go to Top of Page

edonA
Starting Member

44 Posts

Posted - 2007/02/02 :  11:21:26  Show Profile  Visit edonA's Homepage Send edonA a Private Message
Efter en sen afton igår med packning av allt som ska med, så kan jag nu meddela att om ni ska göra ett värdetransportsrån i år så ska ni kapa bussen som är i Norrköpig på väg mot Stockholm jusst nu.

Det känns som att vi fått med oss allt som kan tänkas behaga en intresserad publik.

Jag tog även med lite rör som vi kommer att sälja av till bra priser.

mvh
Jonas
edonA

edonA
Scandinavian distributor
JJ Electronic
www.edona.se
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2007/02/02 :  20:07:15  Show Profile Send Nitram a Private Message
Ska definitivt se till att springa in till er! Spännande!

Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000