Author |
Topic |
om.s
Avstängt på egen begäran
383 Posts |
Posted - 2007/02/21 : 19:05:08
|
Lytter stort sett til ALT, men kommer alltid tilbake til jazzén, selv er jeg nå inne i en Americana periode.....stereo-allergier fremkalles av steelband/calypso musikk....
mvh |
"Too many people of today know the price of everything and the value of nothing"... |
Edited by - om.s on 2007/02/21 19:06:13 |
|
|
short_cuts
Member
560 Posts |
Posted - 2007/02/22 : 08:39:11
|
1. industri 2. synth 3. opera 4. klassiskt 5. Jazz 6. rock o folklore
Kan för hela mitt liv inte placera hiphop o rap etc som musik ens Edit: whaa, glömde.. Kan inte förstå radioskvalspoppen heller - vem lyssnar på sånt egentligen? Jag kan nästan känna mig förbannad att sånt bara ödslar tid; man kunde gjort/lyssnat på ngt annat mer intressant, typ ventilation eller ngt... |
People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable. P. J. O'Rourke |
Edited by - short_cuts on 2007/02/22 08:43:01 |
|
|
huzze
RödaTråden-vinnare, 200.000 klubben
10180 Posts |
Posted - 2007/02/22 : 11:22:17
|
1 Progressiv hårdrock (Dream Theater alla album) 2 Thrash metal (Metallica 80-tal, Anthrax 80-tal, Megadeth 80-tal, Sepultura alla album) 3 Speed metal (Slayer alla album, Helloween tidiga album) 4 Death metal (Carcass, Death, m fl början 90-tal) 5 Hårdrock/rock (Rush, Iron Maiden, Judas Priest)
Enligt vissa skulle alla 5 kategorier vara en och samma, eller vissa band hamna i andra kategorier, men det är det som spelas
Sen kommer väl de mindre hårda stilarna som klassiskt och sånt som i skivbutikerna sorteras som pop/rock, samt viss filmmusik
Längst ner på listan kommer alla typer av rap/hip-hop, house, disco, techno, country, folkmusik
Jazz och blues lämnar jag utanför pga okunskap |
Huzzes musikanläggningar
Bildreportage: Surround från 90-talet AÖ hos Intelligent Sound Sheraton 2010 AÖ hos huzze Rum hos Audio Concept |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
Posted - 2007/02/23 : 10:03:53
|
Har en tendens att lyssna på musik som innehåller två komponenter, dels en lite mörk eller mollaktig ton, och dels musik som på något sätt är storslagen, mäktig eller pampig som byggs upp. Finns naturligtvis många exempel på motsatsen i skivsamlingen men detta är ändå ett huvuddrag i den musik jag har lyssnat på sedan jag 1983 11 år gammal tog veckopengen och gick till Eric Nilssons musikaffär i Eskilstuna och (till mammas fasa) köpte Iron Maidens Piece of mind.
|
Min anläggningstråd |
|
|
myskankan
Member
177 Posts |
Posted - 2007/02/23 : 22:36:19
|
Alldeles för många, eller för få... kan var på två sätt ibland. Kan hitta bra musik inom en massa olika stilar. Som det ser ut nu så lyssnar jag mest på synth/industri och electro. Har varit hårdrockare och hip hopare i grundskolan. Goatrance är min favorit stil. Den har jag lyssnat på mest och kan mest om, har flest skivor med osv. Lyssnar även på 60-tals pop, jazz, blues, singer/songwriter, ambient, acid, techno. Kan räkna upp fler stilar som jag vet bra låtar från. Det spelar inte så stor roll vilken stil det är för mig, bara låten är bra.
|
Nature never did betray the heart that loved her...
Nästan alla mina skivor Min anläggning |
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 16:16:48
|
Klassiskt -allt från Palestrina till Adams , etc Jazz, - Davis, Garbarek, Jarett etc Soul - Phily soul , Motown , Stax etc 70-tals rock - Genesis - Yes - Camel - Steely Dan etc
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 16:36:06
|
I första hand föredrar jag som en del vet, singer/songwriter stuket. Tycker det är njutbart med luft mellan instrumenten. Bra texter, gärna åt det lyriska hållet. Gärna kvinnor . Gärna indie. Helst röster med känsla/karaktär före renhet. men det ena förtar ju inte det andra, givetvis. Dom resterande 30 % lyssnar jag på allt från Keith Jarret ( Pianokonsert), Dream Theater ( Proggrock) till Elektroniskt samt lite Jazz. Lite spännande folkmusik/världsmusik klämmer jag in också.
Dock väldigt lite av : hip-hop, synth, r&b, soul, blues, pop, punk/new wave
Mår dåligt av: Dansband, metal av olika stilar, Magnus Uggla, Thomas Ledin, schlagers, Carola, engelsk pop typ låten Lemon Tree.
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2007/02/26 16:37:02 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/02/26 : 16:48:37
|
Gles härlig vocaljazz, med minimalt med instrument till... och sen ett glas rött,, och livet är "lätt" njutbart. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Topic |
|
|
|