HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Sno fjärrkoder till Rega Mira3
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2007/01/26 :  10:53:57  Show Profile Send Poe a Private Message
Jag har nyligen köpt en Sunwawe SC-3000 multifjärr för att kunna styra all min elektronik. Därför snikade jag in och valde bort fjärren vid mitt köp av en ny Rega Mira3 förstärkare. Nu har jag upptäckt att det inte var så lätt att få tag fjärrkoderna till Miran. Enda alternativet är att "lära" multifjärren Miran:s koder. Lite moment 22 alltså..
Är inte sugen på att tjacka Rega fjärren för ett högre pris än multifjärren kostade (ca 500:-). Därför undrar jag om någon vänlig själ kan ställa upp med sin Rega solar fjärr så jag kan lära upp min fjärr??
Sniket jag vet, men man måste ju fråga...
Kodsystemet är Philips RC5, så bl a Linns fjärrar kan funka också. Har provat med Marantz som också har RC5, men det funkar inte. Finns tydligen flera varianter.

eof
Min anläggning

Edited by - Poe on 2007/01/26 10:54:42

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/01/26 :  11:18:53  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Jag har den med.
Kan du inte låta den söka upp apparaten själv...?

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2007/01/26 :  14:15:49  Show Profile Send Poe a Private Message
Jo, har försökt ett tag, men avbröt eftersom sökfunktionen ska stänga av apparaten när den hittar rätt - vilket inte funkar på Miran. Den har helt enkelt ingen fjärravstängning.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2007/01/26 :  14:26:07  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
ok...

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000