HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Överföring av webbkamera
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/01/25 :  16:29:43  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Tror nog att någon här kan detta
Har en webbkamera på jobbet som jag skulle vilja ansluta till hemmifrån.(helst via browsern)
Glöm skype,msn m,m för det bara jäklas.
Det ska tydligen finnas några gratisprog, för detta men jag vet inte vart jag ska hitta dom.
Har ni någon lösning åt mig?

/reel

ps.vnc är för slö

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2007/01/26 :  16:14:24  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Ingen som har en susning?

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2007/01/26 :  17:18:20  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det beror väl på lite vad det är för kamera och så, eftersom de allra flesta kameror kommer med programvaror som gör det möjligt för en att publicera bilderna webbkameran tar automatiskt på en webserver nånstans.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Ryssen
100.000-klubben

8510 Posts

Posted - 2007/01/26 :  19:14:08  Show Profile  Visit Ryssen's Homepage Send Ryssen a Private Message
Finns väl en uppsjö av olika remote software,sök och du kommer finna en hel hög.

Learning by burning..
You say that you can read my mind--Be careful of what you might find. -Ozzy-
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2007/01/26 :  20:47:15  Show Profile Send Lovan a Private Message
Jag vet att det _ska_ gå att använda VLC för att använda "capture" men det är inget jag har testat själv.
http://www.videolan.org
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000