HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Måste bara...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Downil
Member

80 Posts

Posted - 2007/01/24 :  21:20:05  Show Profile Send Downil a Private Message

Hej!

Jag har en avgörande fråga ang rörförstärkare innan jag köper mitt första kit. Jag hörde en Edison 60 för flera år sedan och blev helt såld. Det lät som om Dire Straits spelade i rummet där jag stod. Nu, fem år senare, har jag fixat pengar till att köpa ett par bra högtalare och bygga en förstärkare. Jag har mer eller mindre bestämt mig för Joplin med 2a3 från diyhifisupply.com.

Nu undrar jag från er som vet: Var Edison 60 exeptionellt bra, eller är det bara hur en bra rörförstärkare brukar låta?

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7801 Posts

Posted - 2007/01/24 :  22:48:46  Show Profile Send Fuling a Private Message
Sålänge högtalarna inte är i skriande behov av den högre effekten så lär du inte ångra om du väljer 2A3 istället för EL34.

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

Gothmog II
Member

435 Posts

Posted - 2007/01/25 :  21:16:46  Show Profile Send Gothmog II a Private Message
quote:
Var Edison 60 exeptionellt bra


Jepp

Tommy

Cairn Fog 2, Cairn 4808A, Edison 60, DIY Aleph 3, Audio Innovations 300, Ariel loudspeakers, Stax Lambda och en SAAB 9-5 Aero 315 Hk Etanol (Maptuned)

Det finns genvägar till det perfekta ljudet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.43 sekunder. Snitz Forums 2000