HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Conrad.se - dagens tips - billiga HV ellyter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/22 :  10:25:52  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Conrad är en tysk firma som säljer i Sverige numera. Man har en tjcok katalog och en webshop (som inte är så lätt att handskas med).
Vridströmställare heter Nivåbrytare och försök gissa vad sluminiumspolhållare är för något (ledtråd - se sidan 168 i katalogen).

I ett elektronikforum (bara elektronik) tog man upp det faktum att motståndssatser var fel prissatta (det måste jag kolla) och medan jag letade efter och hittade en 2 gangs 12-vägs vridomkopplare (för bara 17:90) sprang jag på något annat och kunde inte motstå:

quote:
Antal 15 styck
Artikelnummer 501459
Name AL ELELTROLYTKONDENSATOR SNAP-IN LL 470 UF 450 V
Pris 11.72 SEK
Summa 175.80 SEK


Jag hittar en billig 470u/400V-konding på ELFA för 87:30kr + moms, men det här är LÅGT - alltså skynda fynda!!!

Edited by - soundbrigade on 2007/01/22 16:14:47

MartinX
Member

429 Posts

Posted - 2007/01/22 :  16:30:02  Show Profile Send MartinX a Private Message
Jag har själv beställt från Conrad 2 gånger det har fungerat mycket bra med snabb leverans. När det gäller elektronikprylar är det en stor fördel om man kan lite tyska för den tyska hemsidan innehåller ett större sortiment. Det är inga problem att beställa dom produkter som bara finns på den tyska sidan. Papperskatalogen är lustigt översatt men den nuvarande utgåvan är starkt förbättrad jämfört med den första.

"I bring you fear famin and pestilence" - C Montgomery Burns
Go to Top of Page

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2007/01/22 :  22:25:01  Show Profile Send ILLY a Private Message
quote:
I ett elektronikforum (bara elektronik) tog man upp det faktum att motståndssatser var fel prissatta (det måste jag kolla) och medan jag letade efter och hittade en 2 gangs 12-vägs vridomkopplare (för bara 17:90) sprang jag på något annat och kunde inte motstå:


What???
Nästan så man skulle kunna tro att det sitter en diy-hifi-aktivist och administrerar webshopen. "Ropen skalla, kvalitets-volym åt alla!"

Militant cyklist.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2007/01/23 :  09:53:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Oj, vad billigt!!!

Conradkatalogen är en sån där som man hittar ett ex av på
toaletten hos DIY-folk, rekommendabel läsning alltså!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2007/01/23 :  10:35:37  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Man hittar pärlor.
Rattar, omkopplare OCH HÖGVOLTSELEKTROLYTER som inte sliter plånboken ur nävarna på en finns det bra urval av. Samt en del annat. Det är lite ELFA hjärta CLAS OHLSSON - alltså både det ena och det andra.

I audioavdelningen hittar jag högtalarelement med al-mebran; ser lite ut som HiVis saker.
Och så missar de tydligen med priserna. Hörde om folk som hittat motståndssatser med 1000 motstånd för 39kr eller nåt sånrt.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000