Author |
Topic |
Fredrik
Member
245 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 13:06:49
|
Nä, det måste inte vara någon speciell stil.
Och ju mer jag tänker på det så blir det bara värre, det finns ju så mycket o välja på.
Får tacka för alla tips! Jag har hela dan idag "ledig" (sjuk) så nu kan jag börja grovsortera lite.
Det har alltid varit mycket musik för oss så vi har tyvärr ingen låt som är sådär "vår".
Däremot en hel skiva The Clash, London calling. Tyvärr inget jag tycker passar i kyrkan.
|
!JBL |
|
|
govinda
Med nytt namn
2290 Posts |
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 14:55:11
|
Grattis Fredrik !!
|
|
|
alpinist
RödaTråden-vinnare
963 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 15:46:44
|
Melanie C - I Turn To You
"I turn to you. Like a flower leaning toward the sun. I turn to you. 'Cos you're the only one. Who can turn me around when I'm upside down. I turn to you."
Tycker den är rätt gripande... Borde funka akustiskt oxå!
|
Tremolo junkie! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 15:55:30
|
Den borde fungera med enbart gitarr om man önskar.. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
nahoj
Member
1542 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 16:38:56
|
Här kommer mitt förslag, mycket bra text
Bon Jovi - Diamond ring
Diamond ring, wear it on your hand Its gonna tell the world, Im your only man Diamond ring, diamond ring Baby, youre my everything, diamond ring
Red, red rose brought it home to you Blood red rose, tells me that youre true Red, red rose, blood-red rose Like a fire inside that grows, blood-red rose
When youre hungry, I will fill you up When youre thristy, drink out of my loving cup When youre crying, Ill be the tears for you Theres nothing that I wouldnt do for you
When youre hungry, I will fill you up When youre thristy, drink out of my loving cup When youre crying, Ill be the tears for you Theres nothing that I wouldnt do for you
You know, I bleed every night you sleep cause I dont know if Im in your dreams I want to be your everything...
Diamond ring, wear it on your hand Its gonna tell the world, Im your only man Diamond ring, diamond ring Baby, youre my everything, diamond ring Darling, youre my everything, diamond ring Now, youve got me on your string... diamond ring |
Min hemsida/Blogg http://johanstephan.com/
|
|
|
ILLY
HiFitraktör
1325 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 21:24:14
|
Fatboy Slim låg vid spelaren sa du? Då är det ju givet; Praise You!
Nä, kanske inte... Jaja, grattis iaf!
Edit:
Nu vet jag ju förstås inget om eran bakgrund och så. Men om man inte är rädd för att det blir för vemodigt och allvarsamt, så är ju "Unintended" av Muse faktiskt väldigt fin.
You could be my unintended Choice to live my life extended You could be the one Ill always love You could be the one who listens to my deepest inquisitions You could be the one Ill always love
Ill be there as soon as I can But Im busy mending broken pieces of the life I had before
First there was the one who challenged All my dreams and all my balance She could never be as good as you
You could be my unintended Choice to live my life extended You should be the one Ill always love
Ill be there as soon as I can But Im busy mending broken pieces of the life I had before
Before you |
Militant cyklist. |
Edited by - ILLY on 2007/01/17 21:26:49 |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/17 : 23:16:39
|
"Bridge over troubled water". |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
ztenlund
Administrator, RödaTråden-vinnare, 300.000-klubben
8776 Posts |
Posted - 2007/01/18 : 04:20:12
|
Sara Evans - No Place That Far http://youtube.com/watch?v=Jp4HjGs-uk0 (Även Vince Gill är med på ett hörn)
Torde inte vara alltför vanlig, åtminstone inte i Sverige.
Edit: Vill du krydda med lite Vegaskänsla så är det ju bara att slå till på "I can't help falling in love". Med Elvis som en av husgudarna var jag ju bara tvungen. |
Har du synpunkter på något? Hör gärna av dig via PM!HiFiForum.nu's Artikelregister | Regler |
Edited by - ztenlund on 2007/01/18 04:39:01 |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2007/01/18 : 08:51:59
|
quote: Vill du krydda med lite Vegaskänsla så är det ju bara att slå till på "I can't help falling in love". Med Elvis som en av husgudarna var jag ju bara tvungen.
Eller "(You`re the)Devil in disguise" "The wonder of you" passar kanske bättre in i sammanhanget. |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
linkan
Mångalen...!?
545 Posts |
Posted - 2007/01/18 : 10:11:17
|
"You're the sunshine of my life" av Stevie Wonder kan ju vara passande kanske? |
Linkan
|
|
|
Fredrik
Member
245 Posts |
Posted - 2007/02/16 : 13:17:57
|
Vill ni veta vad det blev????
Tyvärr inget med Fatboy:(
Det blev Svenskt. En låt som Björn Skivs har sjungit.
Håll mitt hjärta.
Jag känner mig jättenöjd med det valet. Dels så är det en fin låt, och så passar den så bra ihop med solisten.
Det kändes helrätt när hon provsjöng den
|
!JBL |
|
|
guy gadbois
Member
2415 Posts |
|
Topic |
|