HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Stormen i Västra Götaland...
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Balder
Member

171 Posts

Posted - 2007/01/16 :  17:57:33  Show Profile Send Balder a Private Message
Strömmen gick 7:50 på söndag morgonen och kom tillbaka 10:30 idag, tisdag, alltså mer än 48 timmar utan ström och dessutom dom sista 24 timmarna utan telefon, puhh.

Ett lidande att vara utan stereon så länge,har en enkel MP3 spelare med Koss Porta Pro lurar men bara 128Mb minne, hade den laddad med Queensryche-Empire, så den kan jag utan till nu.

Bor i ett litet hus i norra bohuslän med både vedspis, kamin och brunn. Så det har varit att bära vatten och ved, så det har inte gått någon nöd på oss. All mat i frysen förstörd, tur att den inte var full.

Tycker att det är skandal att Vattenfall inte kan gräva ner sina ledningar snabbare än dom gör med tanke på dom rekord vinster dom gör. Men man får väll vara tacksam för dom 1000:- per 24 timmar man får i ersättning...

Balder

"...none are more hopelessly enslaved, than those who falsely believe that they are free..."

Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2007/01/16 :  18:18:01  Show Profile Send mayro a Private Message
hmm
Man fick sitta och hålla kollen på stockar som stack ut lite här o var.. Så slököra blev det inte denna hemresa..

Idag gick strömmen här. 3 ggr... Min dator pajade denna gången. Ungarnas som jag lånar fungerar ok.. Tur man har två olika abbonemang.. Telia har jag. Och funderar skarpt på att byta eftersom sällan eller snarare ALDRIG ungarnas är paj.. Medans Telia snarare alltid har något fuffens för sig...

Kanske därför telia har en finfin suportskiva med sina grejor för instalation. Dom har inte tid med sådant eftersom dom är upptagna med felsöka sina nät stup i kvarten....


Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000