HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Oberon Audio CDT-1 (Xindak Muse 3.0)*SÅLD*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2007/01/12 :  23:20:38  Show Profile Send ThinMan a Private Message
CD-spelaren Oberon Audio CDT-1, en något förbättrad tysk klon av kinesiska Xindak Muse 3.0, hybridvariant med både transistor och rörutgång (1*E88CC av märket JJ Electronics Gold), du väljer alltså själv om du vill andvända rör eller transistorutgång. Som vanligt med kinesisk hifi så är det kvalitetskomponenter rakt igenom som Mundorf och Sony/Philips drivverk, Burr Brown opampar (OPA2134 + OPA604). Balanserade och RCA utgångar. CE-märkt. Låter mycket bra, särskilt rörutgången. Helt nyinköpt, en vecka gammal med 12 månaders garanti kvar, ett impulsköp från min sida, mest för att testa hur en rörbaserad cd-spelare lirar tillsammans i mitt system. En rolig detalj är att det är mycket lätt att modda denna spelare då opamparna sitter på socklar så det är bara att byta ut och sätta in nya utan att löda. Och röret kan ju enkelt bytas ut mot en NOS variant.

Hämtas i Göteborg eller skickas. Pris 3900:- 2900:- nypris ca. 6000:-

"Recension" för den i stort sett identiska Xindak Muse 3.0 på:

http://www.xindak.com/english/showtopic.asp?Catalog=1&id=432

OBS, lånade bilder, mitt exemplar ser dock likadant ut. Den lilla lådan ovanpå spelaren är en DAC





Bop til you drop

Edited by - ThinMan on 2007/01/21 10:12:46
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000